  • 1. Data: 2005-11-07 09:23:41
    Temat: Uchwała większością głosów
    Od: "lesiu" <l...@w...pl>

    Moi drodzy grupowicze!
    Potrzebuję pilnie informacji za którą będę baaardzo wdzięczny!

    Otóż:
    Sprawa dotyczy wspólnoty mieszkaniowej, w której PKP ma 52 % udziałów w
    powierzchni lokali.
    12 osób (niestety niecałe 50% udziałów w powierzchi) wykupiło juz
    mieszkania.
    Teraz pytanie czy wspólnoto może podejmować uchwały większością głosów w
    odniesieniu do ilości głosujących a nie do posiadanych udziałów. Wiem że
    jest na to jakaś ładna nazwa ale nie jestem prawnikiem więc nie wiem jak to
    wyartykułować. Jak powininna brzmieć taka uchwała (dotycząca np powołania
    nowego zarzadu wspólnoty)

    Sprawa jest naprawdę bardzo pilna (ktoś chyba chce nas przerobić na ładnych
    parę złotych).
    Nie chcę was zadręczać szczegółami - jeśli ktoś zechce nam pomóc, wytłumaczę
    sprawę dokładniej

    GG 3586203

    Wielkie z góry dzięki

    pozdrawiam
    lesiu
    ======================

  • 2. Data: 2005-11-07 16:29:46
    Temat: Re: Uchwała większością głosów
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    lesiu napisał(a):
> [...]
    >
    > Otóż:
    > Sprawa dotyczy wspólnoty mieszkaniowej, w której PKP ma 52 % udziałów w

    Na POCZĄTKU ZEBRANIA jeden z właścicieli reprezentujący grupę
    właścicieli musi wnioskować głosowanie jeden właściciel-jeden głos.
    Nie pamiętam ile procentowo udziałów (prawdopodobnie 20%) musi mieć
    grupa osób która w ten sposób chce przeforsować właściciela
    posiadającego procentowa większość udziałów w nieruchomości. Jest to
    skuteczny sposób wywalczenia remontów przez właścicieli posiadających
    mniejszość we wspólnocie mieszkaniowej.

    Powodzenia
    Wwa

  • 3. Data: 2005-11-07 19:24:28
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dkn6f5$sko$1@atlantis.news.tpi.pl>, lesiu wrote:
> [...]
    > Teraz pytanie czy wspólnoto może podejmować uchwały większością głosów w
    > odniesieniu do ilości głosujących a nie do posiadanych udziałów. Wiem że

    "2a. Jeżeli suma udziałów w nieruchomości wspólnej nie jest równa 1
    albo większość udziałów należy do jednego właściciela bądź gdy obydwa
    te warunki spełnione są łącznie, głosowanie według zasady, że na
    każdego właściciela przypada jeden głos, wprowadza się na każde
    żądanie właścicieli lokali posiadających łącznie co najmniej 1/5
    udziałów w nieruchomości wspólnej."

    Renata

  • 4. Data: 2005-11-09 17:29:03
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    W praktyce dobrze mieć 'swojego' przewodniczacego zebrania.
    JaC

    łącznie co najmniej 1/5 udziałów w
    nieruchomości wspólnej."