    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uchwała PKW
    Date: Tue, 2 Jun 2020 18:40:49 +0200

    dyskusyjnych:5ed67d83$0$17341$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 02.06.2020 o 13:40, J.F. pisze:

    >No ciężko nie mieć, bo to nie jest stwierdzenie stanu faktycznego
    >tylko niezbyt logiczny fikołek.

    Dokladnie.

    >Trudno. Nie odbyły się, to nie ma protokołu z odbytych wyborów i
    >niech się inni martwią.

    >Czyli się nie odbyły. Odbywały się, ale się nie odbyły.

    Skoro sie zakonczyly, to sie odbyly :-)

    I nawet protokol moglby byc - tylko nie z glosowania :-)

    >Tak wychodzi. Nikt tego nie przewidział, więc zgodnie z literą prawa
    >się nie odbyły i trudno. Teraz widzę dwa rozwiązania:

    >- nie było wyborów brak protokołu,

    Nie bylo glosowania - to by bylo prawdziwe.

    >- protokół że nie wyłoniono zwycięzcy bo każdy otrzymał równe zero.

    Ale tego przypadku ustawa nie przewidziala, i co wtedy zrobic ?

    >I jeszcze jeden, równie dobry jak to co ogłoszono (choć może
    >lepszy) - wygrał juzef tkaczuk. I SN stwierdza nieważność.
    >Przynajmniej mamy stwierdzoną nieważność.

    No ale jakze tak oglosic ze wygral, skoro nie ma do tego podstaw ?
    Toz to kary godne...

    >Tak czy inaczej nie zapisano co zrobić, jak wybory nie wyjdą.

    >To się zgłosi drugiego. Może być juzef tkaczuk, albo jeszcze lepiej
    >aspirant kulson - ten raczej nie wygra, a jak wygra to dostanie
    >polecenie służbowe i wypróżni urząd:P

    No ale trzeba zglosic. To sie inni moga zglosic.
    I trzeba mu zebrac podpisy..

    >Tak - źle napisałem nie 1/1 a 1/2 ma to w dupie. I wtedy i teraz.

    teraz troche lepiej.

    >Problem w tym, że teraz 1/4 uważa państwo za wrogie, a większość z

    wolno im.

    >pozostałej 1/4 zaakcaptuje każdą władzę, która da michę i jeszcze
    >dobrze jakby jebała drugą 1/4.

    Jakos tak.

    >Niezależnie od tego czy bedzie to władza polska, unijna, ruska czy
    >chińska.

    No, ostroznie. Dziadek z Wermachtu zaszkodzil.

    >Jak dla mnie to powoduje, że państwo jest w istocie bardzo słabe, bo
    >można je z łatwością zdestabilizować jak będzie trzeba. Albo trzymać
    >w takim stanie, w zależności od tego czy wygodniej mieć wielkim w
    >miarę cywilizowaną marionetkę czy ugór między wielkimi graczami:(

    Ale co proponujesz - zebysmy mieli tak swiadome spoleczenstwo, zeby
    siegnelo za giwery i odstrzelilo tych, co olewaja konstytucje ?

    Fakt, ze PiS tak nabruzdzil, ze teraz wypadaloby to latami naprawiac,
    albo szybko, tylko ze w ich stylu :-)

    Widac konstytucja wymaga dopracowania.
    Potrzeba "ustawy regulujace dzialanie organow konstytucyjnych wymagaja
    konstytucyjnej wiekszosci glosow do uchwalenia".

    No i jeszcze paru skazan za olewanie konstytucji.

    J.