    From: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezwlasnowolnie - konsekwencje
    Date: Fri, 11 Mar 2005 14:23:48 +0100

    news:6fdb.00000e03.42316f39@newsgate.onet.pl...
    . Wujek od kilku lat bohatersko probuje sie nia zajmowac, ale jest juz na
    > granicy wytrzymalosci.

    mysle,ze wiek i wlasnie to wyczerpanie przemawia za wlasciwym zalatwieniem
    sprawy

    Z jednej strony nie chce cioci wysylac do zakladu opieki

    poniewaz nie sa to latwe decyzje dla tak wiekowych ludzi ale tez mysle , ze
    w tym przypadku wlasciwa

    > i z drugiej strony ze wzgledu na stan zdroiwa jest mu coraz trudniej.

    i pewnie niedlugo sam bedzie potrzebowal jakiegos wsparcia chociazby
    sytuacja kiedy musi byc w szpitalu

    > Powiedziano mu, ze jesli bedzie chcial ciocie wyslac do zakladu to ciocia
    musi
    > byc ubezwlasnowolniona.

    zgadza sie powienien taki wniosek z opinia lekarska o stanie zdrowia zony
    zlozyc w sadzie okregowym

    Dlatego tez na
    > wszelki wypadek zastanawia sie nad ubezwlasnowolnieniem.

    decyzja nalezy do niego czy wystapi z takim wnioskiem

    Jedynym problemem sa
    > potencjalne klopoty takiego rozwiazania, wspomniane przez Ciebie kwity.

    kwity? o jakich kwitach mowisz?

    Jak
    > mowilem wujek jest juz starsza osoba i dosyc nazwijmy to "prosta".

    a jakie to ma znaczenie? jest starszym czlowiekiem i nawet ten niby
    nieprosty a "uczyny w pismie i mowie" jak dozyje jego wieku moze sie stac
    prostym czlowiekiem

    Nie wiem czy
    > moja "zdalna" pomoc wystarczy, z drugiej strony sam nie wiem co nalezy do

    z oddali to raczej nie jestes wstanie pomoc temu starszemu Panu jedynie gdy
    poswiecisz troche czasu na to by on mogl w Twojej obecnosci podpisac wniosek
    , postarac sie o opinie lekarska a nastepnie zlozyc osobiscie badz wyslac
    poczta do SO wydzil cywilny

    > obowiazkow osoby opiekujacej sie tak chora osoba.

    na sam poczatek sprawa powinna trafic do SO, ktory po zakonczeniu
    postepowania przesle wniosek do sadu rodzinnego by ustanowiono opieke dla
    ubezwlasnowolnionej. W tym momencie nalezy sie zastanowic czy wujek chce
    pelnic role opiekuna prawnego , sad po wydaniu postanowienia o opiece ,
    dostarczy zaswiadczenie opiekunowi , sadze ze na sali rozpraw przyszly
    opiekun zostanie pouczony o obowiazkach , osobiscie mysle , ze opieka nad
    taka chora osoba jest bardzo ciezka i trzeba duzo cierpliwosci .Sad bedzie
    wysylal co pol roku lub rok a moze calkiem inne ustalenia beda po
    umieszczeniu chorej w domu opieki .W tresci druku, jesli chora jest w domu
    wpisuje jak sie kilka zdan o chorej , o tym jakie sie ma klopoty ,
    sporadycznie w takim przypadku sad rozlicza szczegolowo opiekuna z pobranych
    pieniazkow chyba ,ze do sadu trafi informacja , ze zle sie opiekujesz a taka
    informacje moze zlozyc nawet chory , ze jest mu zle i , ze nie dbasz o niego
    , jesli chodzi o strone urzedowa wcale nie ma ogromnych utrudnien w
    sprawowaniu takiej opieki , gorzej jest z samym wykonywaniem jej bo to
    bardzo ciezka praca i niekazdy potrafi jej sprostac

    Sandra

    Wydaje mi sie, ze ze wzgledu