    From: j...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezwlasnowolnie - konsekwencje
    Date: 11 Mar 2005 11:13:14 +0100

    > User "Jerzy" <j...@p...onet.pl> napisał(a)
    > w news'ie: news:6fdb.000007ef.422ee9f9@newsgate.onet.pl

    > Czyli jak rozumiem - wujek również chce zostać kuratorem
    > osoby którą ma zamiar ubezwłasnowolnić?. Domyślam się,
    > że już teraz opiekuje się tą osobą?. Jeśli tak, to oprócz
    > dotychczasowych czynności dotyczącej tej osoby dojdą
    > jeszcze wizyty (sporadyczne) kuratora sądowego (wywiad)
    > i coroczne sprawozdania dla Sądu ze sprawowania tejże
    > opieki - na co wydawane są dochody osoby ubezwłasnowolnionej,
    > w jakie ma warunki mieszkaniowe, jakie są miedzy wami
    > relacje_stosunki itp.
> [...]

    Prawde powiedziaszy to sytuacja wyglada tak. zarowno wojek jak i ciocia sa
    osobami starszymi (blisko 80). Ciocia ze wzgledu na swoja choroba w zasadzie nie
    ma juz kontaktu z rzeczywistoscia. Pamieta tylko kim jest wujek, ale i tak nie
    zawsze. Wujek od kilku lat bohatersko probuje sie nia zajmowac, ale jest juz na
    granicy wytrzymalosci. Z jednej strony nie chce cioci wysylac do zakladu opieki
    i z drugiej strony ze wzgledu na stan zdroiwa jest mu coraz trudniej.
    Powiedziano mu, ze jesli bedzie chcial ciocie wyslac do zakladu to ciocia musi
    byc ubezwlasnowolniona. Zdarzylo sie rowniez, ze zle sie poczul i przyjechala po
    niego karetka, ale poniewaz nie mial kwitow "na ciocie" to stwierdzili, ze wujek
    nie ma uprawnien do przekazania cioci chwilowo do zakladu. Dlatego tez na
    wszelki wypadek zastanawia sie nad ubezwlasnowolnieniem. Jedynym problemem sa
    potencjalne klopoty takiego rozwiazania, wspomniane przez Ciebie kwity. Jak
    mowilem wujek jest juz starsza osoba i dosyc nazwijmy to "prosta". Nie wiem czy
    moja "zdalna" pomoc wystarczy, z drugiej strony sam nie wiem co nalezy do
    obowiazkow osoby opiekujacej sie tak chora osoba. Wydaje mi sie, ze ze wzgledu
    na stopien zaawansowania choroby mowilibysmy tu calkowitym uezwlasnowolnieniu.