    From: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ubezpieczenie NFZ vs KK
    Date: Fri, 30 Aug 2013 16:14:08 +0200
    <521f5dde$0$1267$65785112@news.neostrada.pl> <kvpsnc$19ts$1@alfa.ceti.pl>
    <522081a7$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <52209e6a$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-08-30 15:30, sqlwiel pisze:

    > Bardzo prosto: Waga głosu zależy od średniej wysokości wpłaconych
    > podatków (Ma zostać tylko podatek pogłówny - każdy płaci tę samą kwotę,
    > więc prawie bez znaczenia, oraz katastralny - proporcjonalny do
    > zadeklarowanej wartości nieruchomości) w ostatnich 10 latach.

    Podatek "poglowny" jest zasadniczo najbardziej sprawiedliwy bo dziala
    tak, ze kazdy za tyle samo moze dostac tyle samo.
    To by sie zasadniczo latwo liczylo.
    Potrzeby na finansowanie tych swiadczen wyniosa w roku 2014: XXX mld zl.
    XXX mld / ilosc obywateli = kwota, ktora kazdy musi zaplacic.

    Tak wiem wiem, a jak ktos nie ma? A jak ktos nie jest taki zdolny, zeby
    miec? Albo nie jest taki zaradny? Albo sie wstydzi? Albo rodzice go nie
    kochali jak byl maly? Albo nie ma smialosci do kobiet?

    Co do katastra to mam raczej mieszane uczucia. Poglownym zaplaciles juz
    za to, ze "jestes". Chcesz jeszcze placic za to, ze cos masz?
    Zapracowales, kupiles i chcesz za to placic kare? Tutaj to serio nie mam
    wyrobionej opinii. Z jednej strony to zasadne, z drugiej absurdalne.

    Pozostaje tylko odpowiedz na pytanie czy sprawiedliwie to znaczy po rowno :)
    Z pewnoscia podniosa sie glosy, ze sprawiedliwie jest wtedy jesli ten co
    ma wiecej placi za tych co maja mniej ale to jest sprawiedliwosc w dosc
    specyficznym rozumieniu tzn. sprawiedliwosc spoleczna :)
    Tak jak "sprawiedliwie to znaczy po rowno" to jest sprawiedliwosc
    socjalistyczna :)

    A sprawiedliwosc sprawiedliwa jest wtedy kiedy kazdy ma to na co sobie
    zapracowal. On, jego wstepni czy tez zstepni. Whatever.

    --
    jarek