  • 1. Data: 2006-02-26 15:44:09
    Temat: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY
    Od: Karol<k...@p...onet.pl>

    Kupilem wczoraj karte graficzna w sklepie komputerowym , niestety okazala sie byc
    ona uszkodzona. Chcialbym ja wymienic koniecznie i najlepiej na inny model. czy
    nie bedzie z tym problemu a w razie gdyby byl to jakimi artykulami prawnymi
    moglbym sie posluzyc.

    Druga sprawa to chodzi o to ze sprzet zostal kupiony w sklepie w internecie ale
    odebrany w sklepie stacjonarnym. czy w tym przypadku moge skorzystac z prawa
    ktore mowi o tym ze w ciagu 10 dni moge zwrocic towar ( w ciagu 3 miesiecy jesli
    sprzedawca nie poinformowal mnie o tym) bez zadnych problwmo?
    Z gory dziekuje za odpowiedz

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-02-26 16:28:00
    Temat: Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 15:44:09 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

> [...]
    > nie bedzie z tym problemu a w razie gdyby byl to jakimi artykulami prawnymi

    Niezgodność towaru z umową. Ale chyba niekoniecznie muszą się zgodzić na
    wymianę na inny model.

> [...]
    > ktore mowi o tym ze w ciagu 10 dni moge zwrocic towar ( w ciagu 3 miesiecy jesli
    > sprzedawca nie poinformowal mnie o tym) bez zadnych problwmo?

    Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza
    siedzibą.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-02-26 20:06:58
    Od: Karol<k...@p...onet.pl>

    prosze o kontakt pod gg 3123807

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-02-26 20:35:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2006 20:06:58 +0000 (UTC), Karol napisał(a):

    > prosze o kontakt pod gg 3123807

    Po co? Pisz na grupę :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-02-28 17:26:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza
    > siedzibą.

    Co rozumiesz przez 'zamówiłeś' i "kupowałeś"?

    KG

  • 6. Data: 2006-02-28 17:58:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2006 18:26:00 +0100, kam napisał(a):

    > Co rozumiesz przez 'zamówiłeś' i "kupowałeś"?

    W tym wypadku:
    "zamówiłeś" = zarezerwowałeś towar w sklepie
    "kupowałeś" = pojechałeś do sklepu, odebrałeś towar, zapłaciłeś
    faktycznie zakup odbył się w siedzibie firmy, a nie poza nią

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2006-02-28 19:06:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > W tym wypadku:
    > "zamówiłeś" = zarezerwowałeś towar w sklepie
    > "kupowałeś" = pojechałeś do sklepu, odebrałeś towar, zapłaciłeś
    > faktycznie zakup odbył się w siedzibie firmy, a nie poza nią

    A skąd wiedza jak było w tym wypadku? Bo równie dobrze do zawarcia umowy
    sprzedaży mogło dojść na odległość. Zarówno zapłata ceny jak i odbiór
    towaru to już wykonanie, a nie zawarcie umowy...

    KG

  • 8. Data: 2006-02-28 19:12:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 28 Feb 2006 20:06:55 +0100, kam napisał(a):

    > A skąd wiedza jak było w tym wypadku? Bo równie dobrze do zawarcia umowy
    > sprzedaży mogło dojść na odległość. Zarówno zapłata ceny jak i odbiór
    > towaru to już wykonanie, a nie zawarcie umowy...

    Ciekawy sposób myślenia. Wg mnie do zawarcia umowy dochodzi w czasie gdy
    jedna strona płaci za towar, a druga strona wydaje ten towar. De facto sama
    sprzedaż odbywa się w siedzibie firmy, i to jest tutaj istotne - bo
    kupujący ma okazję dokładnie obejrzeć sprzęt.

    Czym by się różniła ta sytuacja od takiej, kiedy zadzwonię do dowolnego
    sklepu i spytam np. "Macie klawiaturę model XYZ? To ja jutro po nią
    wpadne." i następnego dnia pojawiam się w siedzibie firmy i kupuję tą
    klawiaturę. Sprzedaż odbywa się w siedzibie, elektronicznie (telefonicznie,
    mailem, ze strony www, przez gg, obojętne jak w tym przypadku) jedynie
    zarezerwowałem towar.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2006-02-28 21:42:27
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Ciekawy sposób myślenia. Wg mnie do zawarcia umowy dochodzi w czasie gdy
    > jedna strona płaci za towar, a druga strona wydaje ten towar.

    Nie - umowa sprzedaży, jak zresztą prawie każda umowa, to oświadczenia
    woli, a nie czynności faktyczne. Umowa zostaje zawarta w chwili gdy
    sprzedawca zobowiąże się przenieść własność rzeczy na kupującego i wydać
    mu rzecz, a kupujący zapłacić cenę i odebrać rzecz (art.535 kc).
    Przeczytaj przepis - chodzi o zobowiązanie, a nie wykonanie jakiś
    czynności. Oczywiście możliwe jest, że zawarcie umowy i jej wykonanie
    nastąpi równocześnie, przez te same czynności, które będą stanowić wyraz
    woli stron, ale nie musi. A jeśli kupujący korzystając ze strony
    internetowej podał swoje dane, zobowiązał się zakupić rzecz, a
    sprzedawca sprzedać, to umowa została zawarta. Nie ma znaczenia, że
    strony uzgodniły że zapłata i odbiór nastąpią w siedzibie. Przy wysyłce
    towaru nie miałbyś wątpliwości, że umowa została zawarta wcześniej, a
    nie w chwili zapłaty i odbioru towaru. Dlaczego więc takim samym
    oświadczeniom, z inaczej jedynie określonym miejscem odbioru,
    przypisywać inne znaczenie?
    Zresztą takie uzgodnienia, to już element umowy. Oczywiście można
    dyskutować jakiej...

    > De facto sama
    > sprzedaż odbywa się w siedzibie firmy, i to jest tutaj istotne - bo
    > kupujący ma okazję dokładnie obejrzeć sprzęt.

    Co z tego, że może obejrzeć sprzęt jeśli już zawarł umowę i jest nią
    związany? Jaki inny sens miałoby dokonywanie ustaleń ze sprzedawcą drogą
    elektroniczną? Przecież do sprawdzenia jaka jest oferta sklepu taki
    kontakt nie jest niezbędny.

> [...]
    > mailem, ze strony www, przez gg, obojętne jak w tym przypadku) jedynie

    "Ja jutro po nia wpadnę" to jak na razie oświadczenie jednej ze stron
    To kwestia wykładni tego co zostało ustalone - bo może to być zarówno
    umowa sprzedaży, umowa przedwstępna, jak i element rokowań.
    Poza tym zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów (bo o
    to tu chodzi) z umową na odległość mamy do czynienia jedynie gdy
    kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który zorganizował swoją
    działalność w określony sposób, a nie w każdym przypadku uzgodnień na
    telefon itp.

    KG