    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Tytuł prawny do lokalu
    Date: Mon, 19 Dec 2005 21:29:44 +0100

    On Mon, 19 Dec 2005, chester wrote:

    > Ciężki skrót, ale jakoś rozszyfrowałem :-p

    ...gratulacje. Zostaniesz głównym księgowym stowarzyszenia ;)

> [...]
    > naukowo-technicznej, oświatowej, oświatowo-wychowawczej, kulturalnej, w
    > zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, dobroczynności,
    > ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej
    > inwalidów, kultu religijnego oraz związkom zawodowym,
    >
    > No więc chyba promocję roweru jako środka transportu (jeden z naszych celów
    > statutowych) można podciągnąć pod 'ochronę środowiska' tudzież działalność
    > oświatowo-wychowawczą ;-)
    > Wynikałoby z tego że umowa użyczenia nie będzie kłopotem dla nas ani też dla

    Ja tam księgowym nie jestem, ale protestował nie będę bo wnioski
    się pokrywają z moimi... ;)

    > No właśnie po tym jak się okazało że musimy prowadzić księgi handlowe

    ...uproszczone, nie marudź ;)

    > W naszym przypadku byłaby idealna KPiR, ale niestety nie wolno :-(

    ...no nie wolno. Bo KPiR nie zawiera informacji dotyczących hm...
    jakby powiedzieć... "majątku niepodatkowego".
    Powiedzmy - jest jakiś wydatek nKUP.
    Niezależnie od tego czy zostanie wpisany czy nie do KPiR, to
    i tak nie zmieni to jej "wyniku".
    A stan majątku prowadzącego DG się zmieni - tyle, że to nikogo
    nie obchodzi. Zaś stowarzyszenie musi umieć się rozliczyć
    z *całego* swojego majątku... i stąd problem.

    Co do umowy... ja bym nie przesadzał; pisać nie będę, ale mniemam
    że "coś prostszego" by starczyło :)
    Napis sam propozycję, może ktoś z .prawo skomentuje.

    pozdrowienia, Gotfryd