    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Tytuł prawny do lokalu
    Date: Mon, 19 Dec 2005 19:23:59 +0100

    On Mon, 19 Dec 2005, chester wrote:

    > Ad2 2:
    > Wyczytałem że w przypadku umowy użyczenia wartość tego użyczenia jest naszym
    > przychodem podlegającym opodatkowaniu. Ale my jesteśmy stowarzyszeniem
    > 'społecznym',

    Wrrrrrr.... !!!
    Pytam po dobroci: GDZIE wyczytałeś ? ;)
    Jak już się coś wyczyta to dobrze jest zajrzeć później "do źródła".
    Myślę że można postawić niewielką ilość np. piwa ;) na to, że
    czytałeś poradnik dla prowadzących DG.
    No to było zlokalizować przepis...
    +++ UoPDoOP +++
    Art. 13.
    1. Za przychód z nieruchomości udostępnionych nieodpłatnie
    w całości lub w części do używania innym osobom prawnym
    i fizycznym oraz jednostkom organizacyjnym nie mającym
    osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 3, uważa się
    równowartość czynszu, jaki przysługiwałby w razie zawarcia
    umowy najmu [...cięcie...]
    [BACZNOŚĆ !]
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się przy udostępnieniu:
    1) (nieważne)
    2) [WAŻNE - ale wycięte, co będę marnował łącze ;)]
    3. Przepisy art. 12 ust. 4 pkt 7, 9 i 10 stosuje
    się odpowiednio.
    ^^^^^^^^^^^ [to TEŻ trzeba przeczytać jakby kto pytał]
    [spocznij !]
    ---

    ...a to co brakuje sobie doczytaj :)
    Inaczej cię do ustawy nie zagonię, trudno :>

    > Nie chcemy robić kłopotów organizacji która by nam udostępniła lokal.
    > Potrzebujemy mieć świstek dla US i jak najmniej kłopotów i wydatków...

    Kto by pomyślał że posłowie pomyśleli ;)
    I tu ciekawostka: widzę że nie ma dopiska (bardzo groźnej pułapki
    w PDoOF) "...a wydatki nie są KUP".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)