    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tworzone oprogramowanie i (nie)legalne narzędzia do tego
    Date: Mon, 27 Oct 2008 12:26:13 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 27 Oct 2008 13:22:55 +0100, Peter May napisał(a):

    > Czyli można ściągnąć sobie pełny jeden z pakietów np. Borlanda gdzie z
    > "warezów", stworzyć na nim jakieś cudo i potem to coś będzie legalne?
    > Pytam z ciekawości.

    Niestety nie będzie. Nawet jeśli nie stworzysz sam tylko kupisz od kogoś
    program skompilowany nielegalnym kompilatorem. Teoretycznie. Borland może
    wymagać od użytkownika np. zaprzestania użytkowania programów
    zawierających należące do Borlanda biblioteki. Użytkownik może oczywiście
    po czymś takim obciążyć poniesionymi kosztami producenta, który mu to
    sprzedał. Te dopiski w umowie mogą to znacznie ułatwić. W praktyce raczej
    nie wyobrażam sobie żeby szanująca się firma (nawet Borland) zdecydowała
    się na takie szykany wobec użytkownika.