    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Trzy pytania o spadek
    Date: Fri, 5 Dec 2003 17:41:06 +0100

    > Przepraszam jeśli pytania są niezrozumiale napisane, ale zadaję je na
    prośbę
    > mojej dziewczyny, a sam o sprawie nie mam pojęcia.
    > 1. Czy to dziecko dziedziczy spadek, gdy z ustawy powołanymi do
    > dziedziczenia są żona i dziecko, a żona odmawia przyjęcia spadku?

    Tak

    > 2. Kiedy podnosi się odrzucenie spadku? We wniosku o stwierdzenie nabycia
    > spadku czy poźniej?

    Do 6 m-cy od daty powziecia informacji o powolaniu do spadku.Oswiadczenie
    sklada sie przed sadem lub notariuszem. Nie mozna zadac stwierdzenia nabycia
    spadku przed uplywem wymienionego terminu, chyba ze wszyscy spadkobiercy
    zlozyli juz oswiadczenia.

    > 3. Czy dziecko, kiedy osiągnie pełnoletność musi przyjąć spadek?

    Nie musi. Problem polega na tym, ze jesli dziecko jest niepelnoletnie i nie
    zlozy (przez przedstawiciela) zadnego oswiadczenia w w/w terminie to ustawa
    rodzi domniemanie przyjecia przez dziecko spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza (z ograniczeniem odp. za dlugi spadkowe). Po osiagnieciu pelnej
    zdolnosci do czynnosci prawnych przez dziecko oswiadczenia zlozyc juz nie
    moze.

    Dan.