    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To jeszcze jedno pytanie...
    Date: Tue, 23 Apr 2002 16:20:21 +0200

    On Tue, 23 Apr 2002, grzechutek wrote:

    > Maz chce dac darowizne na kosciol 50.000 zl.
    > Ja nie chce sie zgodzic na to.

    I słusznie. Bez ciebie nie może dokonać darowizny, chyba że ze swojego
    majątku odrębnego.

    > Co zrobić aby nie dopuœcić do tego aby nasze wspólne pienišdze szły na
    > koœciół. Jesteœmy w czasie rozwodu...

    Ale wspólności ustawowej jeszcze nie zniesiono?

    > Czy jeœli sam się rozliczy i będzie tam darowizna na ten koœciół - czy ja
    > moge jakoœ wystšpić do sšdu, że ja nie chciałam aby dawał tš darowiznę...

    Oczywiście możesz żądać ustalenia nieistnienia stosunku prawnego (brak
    zgody osoby która musi ją wyrazić nie powoduje wady oświadczenia woli,
    więc na to nie można się powołać) w trybie art. 189 KPC.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)