    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Testament - procedury
    Date: Mon, 14 Nov 2011 13:48:03 -0600

    On 11/14/2011 12:43 PM, Mumin wrote:
    > Witajcie!
    >

    > W zeszłym tygodniu zmarł mój Tata. :( Zostawił testament, w którym
    > zapisał mi mieszkanie, samochód i garaż.

    w kwestii technicznej.
    Niemozlwie. bo nie da sie w testamencie zaposac mieszkania samochodu i
    garazu.
    mogl ci zapisac caly majatek. wyszczegolnic, zeby bylo skutecznie sie
    nie da.
    wiec pytanie co jest w testamencie i czy jestes jedynym spadkobiercą czy
    coś innego zapisał też innym.

    Gdzie teraz mam się z nim
    > (testamentem) udać aby to uprawomocnić? Testament jest sporządzony bez
    > notariusza.

    do wyboru masz dwie drogi.

    - pierwsza zlozyc w sadzie wniosek o stwierdzenie nabycia spadku. w
    internecie znajdziesz mnostwo artykulow na ten temat.

    - druga zrobic to samo u notariusza.

    w sadzie jak pamietam taniej ale dluzej
    u notariusza szybciej bo od razu, ale drozej.

    jesli w testamencie jestes jedynym spadkobierca, to na podstawie decyzji
    sądu przepiszesz wszystko na siebie.
    po drodze są szczegoly, jak np. taki, ze po trzech tygodniach od sprawy
    w sadzie, trzeba jeszcze wystapic o wydanie decyzji sądu. bo normalnie
    sad zadecyduje, ale papierka nie dostaniesz.

    notariusz załatwi wiekszość rzeczy do razu, ale sam przelicz czy np.
    prawnik ktory to zrobi za ciebie plus sad nie wyjdzie taniej niz notariusz.

    potem jeszcze tylko, zgloszenie spadku do US. Nie przegap terminu !!!!!