  • Data: 2011-11-14 19:50:05
    Temat: Re: Testament - procedury
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 11/14/2011 1:15 PM, Mumin wrote:

    > Dzięki. A czy testament jest wiążący jeśli chodzi o przekazanie spadku?

    w jakim sensie?

    > Mam 2 braci przyrodnich z pierwszego małżeństwa Taty. Co prawda nie
    > sądzę, żeby rościli jakieś pretensje, ale czy sąd automatycznie uzna to
    > co jest w testamencie czy trzeba będzie jakiejś ich zgody/zrzeczenia?

    Jesli jest testament i oni nic nie dostali, to nic nie trzeba.
    co najwyzje ich adresy, zeby sad ich o sprawie spadkowej powiadomil.

    > Czytam tu o czymś takim jak zachówek - czy to nadal obowiązuje? Bo posty
    > już są stare.

    obowiazuje.
    nalezy im sie polowa tego co by dostali, a nie dostali.
    czyli 1/3 tego co dostales. szykuj kase.
    jesli wystapia do ciebie o ten zachowek , bo wcale nie musza. z automatu
    im sie nie nalezy. przedawnia sie po 3 latach.