    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Termin przechowywania rachunkow
    Date: Fri, 28 Jan 2011 15:00:16 -0600

    On 1/28/2011 2:48 PM, p 47 wrote:
    > Postanowiłem nie dac się obrabować i zgłosiłem skargę na nich do Urzedu
    > Regulacji Energetyki, której prezes, po prawie 6 miesiącach deliberacji
    > dał zadziwiająca interpretację przepisów, a mianowicie, ze wprawdzie
    > prawo do egzekucji zobowiązania wygasło juz dawno (zgodnie z KC) ale
    > jako ze ono (zobowiązanie ) wg gazowni istnieje to ma ona zawsze prawo
    > z tego powodu do przerwania dostaw i tu żadne przedawnienie roszczeń nie
    > istnieje. A zatem każdy z nas może byc znienacka postawiony w sytuacji,
    > gdy np ktoś w zakładzie energetycznym, czy gazowni wymysli sobie, ze
> [...]

    w zasadzie slusznie napisał.

    nawet po 20 latach wierzyciel ma prawo domagac sie zapłaty.
    Dłużnik ma tylko i wyłącznie prawo do uchylenia sie od tej zapłaty.
    pozostałe warunki pozostają bez zmian. Dlatego trzeba uważać.
    Dlatego stad gdzies kiedys byl przepis, ale nie wiem czy dalej jest, ze
    kolejna faktura czy rachunek potwierdza, ze pozostałe są zapłacone jeśli
    nie ma na nie wyszczególnionych zaległości.
    Wowczas ostatnią fakturą możba wykazac, że wierzyciel sam stwierdzil, ze
    zadnych zaległości nie ma i wystapic do sądu o uznanie roszczenia za
    nieistniejące.
    Nie wiem czy to ciągle istnieje.