  • 1. Data: 2003-09-17 06:30:16
    Temat: Tantiemy a publiczne słuchanie radia (długie)
    Od: "jar" <j...@W...onet.pl>

    Witam,
    Chciałbym uzyskać Waszą poradę w sprawie radia grającego w miejscu publicznym.
    Jeżeli w knajpie leci dowolne radio, które opłaca tantiemy do ZAIKSU i
    właściciel radia słucha go wraz z klientami, to czy powinien on równiez
    odprowadzać opłaty do ZAIKSU. Słyszałem, że coraz częściej jest to wymuszane na
    właścicielach sklepów, taksówek, barów. Moim zdaniem prowadzenie tego typu
    uwarunkowań powinno byc już wewnętrzną sprawą firmy, zwłaszcza że jest
    strzasznie ciężko wprowadzić lojalność klientów w stosunku do jednej stacji
    radiowej. Każdy z nich ma swoje preferencje i taki taksówkarz musi się
    dostosować do życzenia klienta i skacze z jednej stacji na drugą. Gdyby była to
    wyłącznie jedna stacja to ewentualnie wchodziła by w grę umowa pomiędzy stacją
    radiową i taksówkarzem o publicznej emisji stacji radiowej (stacja ma lojalnego
    słuchacza, taksówkarz nie ma problemów z publicznym odtwarzaniem utworów).
    Chciałbym poznać Wasze opinie w tym zakresie i ewentualnie podstawę prawną,
    która pozwalałaby powołać sie na odpowiednie uregulowania prawne w przypadku
    kontroli urzedniczej. Oczywiscie odrębną sprawą jest zasadność pobierania
    podwójnej opłaty za tę samą czynność (radio odprowadza tantiemy za emisję
    utworów), która jest uzalezniona od zasięgu. Jak się domyślam zasięg radia jest
    mierzony liczba słuchaczy do których dociera stacja, a skoro jest to liczba
    słuchaczy to włacza się w to zarówno osoby słuchające radia w domowym zaciszu,
    jak i w miejscu publicznym. Jednak przy obecnym pędzie do pobierania opłat za
    wszystko będzie chyba konieczne słuchanie radia ze słuchawkami na uszach
    ponieważ jeżeli będzie ono grało głosno to nalezy wliczyć dostęp do muzyki
    pozostałych domowników jak i sąsiadów i w skrajnych przypadkach mieszkańców
    osiedla. Kwestia jest wyłacznie moc nagłośnienia.
    Pozdrawiam i będę wdzięczny za porady.
    Jar

  • 2. Data: 2003-09-17 07:50:43
    Temat: Re: Tantiemy a publiczne słuchanie radia (długie)
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...nospam.pl>

    Witam

    Użytkownik "jar" <j...@W...onet.pl> napisał:

    > Chciałbym uzyskać Waszą poradę w sprawie radia grającego
    > w miejscu publicznym. Jeżeli w knajpie leci dowolne radio,
    > które opłaca tantiemy do ZAIKSU i właściciel radia słucha go
    > wraz z klientami, to czy powinien...

    Watek byl juz wielokrotnie walkowany na grupie. Ostatnio tu:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&frame=right&th=e57254765de90965&seekm=bj5qs8%
    24shd%2426%40inews.gazeta.pl#link1

    (mrk)