  • 1. Data: 2003-09-17 07:26:34
    Temat: rejestr długów - zapytanie
    Od: "aneta" <a...@l...pl>

    Witam !

    Mam pytanko do szanownych grupowiczow wzgledem procedury wystawienia długu
    firmy na sprzedaz oraz umieszczenia jej w rejestrze dlugów.
    Po pierwsze czy firma zajmujaca sie tym ma prawo umiescic dluznika na liscie
    oraz sprzedac wierzytelnosc bez powiadomienia firmy listem poleconym.
    Zaznaczam list polecony i zapytuje czy to jest obowiazek czy tylko wystarczy
    wyslac jakiekolwiek zawiadomienie ktore moze rowniez nie dotrzec lub wpasc w
    rece niepowolane.Co z ochrona danych osobowych nie mowiac juz o danych firmy
    i jej zobowiazniach jesli takowe istnieja.
    Prosze moze jesli to mozliwe o jakas wykladnie prawna na ktora mozna sie
    powolac.
    Temat jest dla mnie o tyle wazny ze nie chodzi o to ze nie chce zaplacic
    tylko o fakt postepowania tych firm wobec firm zalegajacych jakies tam
    platnosci.
    Co przy okazji z dluznikami jakich ja posiadam? Czy takze starczy ich
    postraszyc rejestrem?Oczywiscie najleszy inters robi to dana firma bo zawsze
    ma klienta jak nie z jednej to z drugiej strony.

    Pozdrawiam

    Kuba

  • 2. Data: 2003-09-17 16:48:53
    Temat: Re: rejestr długów - zapytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, aneta wrote:

    >+ Witam !
    >+
    >+ Mam pytanko do szanownych grupowiczow wzgledem procedury wystawienia długu
    >+ firmy na sprzedaz oraz umieszczenia jej w rejestrze dlugów.
    [...]
    >+ wyslac jakiekolwiek zawiadomienie ktore moze rowniez nie dotrzec lub wpasc w
    >+ rece niepowolane.Co z ochrona danych osobowych nie mowiac juz o danych firmy
    >+ i jej zobowiazniach jesli takowe istnieja.

    Ja tylko w tej kwestii: nie ma mowy o "ochronie".
    Działalność gospodarcza jest jawna i każdy kto ją prowadzi na
    to się godzi, może się "ukryć" za parawanem spółki handlowej
    - ale wtedy to dane spółki są jawne. *DLA KAŻDEGO*.
    Podobnie nie ma zakazu handlowania długami - również
    publicznie. Można iść na targ, opłacić placowe, stanąć
    obok sprzedawcy pietruszki i oferować do sprzedaży
    faktury swoich dłużników...

    [...]
    >+ Co przy okazji z dluznikami jakich ja posiadam? Czy takze starczy ich
    >+ postraszyc rejestrem?

    "straszenie" może być karalne ;)
    Ale propozycja wystawienia długów na sprzedaż - choćby
    nawet na własnej stronie www - zawsze jakieś tam wrażenie
    robi. Rozumiem że pozytywne ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-17 16:55:12
    Od: "Bogdan" <n...@W...pl>

    Witaj
    Wszystko jest jasne.O ile sie oriętuję to sprawą zjęła się pewna wrocławska
    znana firma windykacyjna.A kto tą firmę wpisze do rejestru?

  • 4. Data: 2003-09-17 17:18:48
    Od: "remaj" <r...@l...pl>

    Dzieki choc za to wyjasnieniew moze i masz racje w tej kwestii

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...