  • Data: 2015-09-05 00:29:13
    Temat: Re: Takie pytanko...
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-02 o 08:35, n...@t...net.pl pisze:
    > Trochę nie mogę się pogodzić z tym, że oskarżonemu wolno kłamać.
    > Za kłamanie przed sądem powinno się również karać - biczowaniem.

    zasada ta ukształtowała się by chronić niewinnego. Niewinnie oskrażony
    musialby kalkulować czy opłaca mu się zeznawać prawdę, która w przypadku
    skazania zwiększałaby mu karę bo musiałaby być uznana za
    krzywoprzysięstwo. W przypadku wykroczeń doszło by do kuriozum:
    najbezpieczniej byłoby przyznać się do winy nawet bedac niewinnym bo
    kara za "krzywoprzysięstwo" byłąby bardziej dokuczliwa niz za np.
    kradzież batona.

    --
    @foe_pl