    From: "Cezar" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Taki kazus z k.p.k. - proszę o pomoc
    Date: Sat, 24 Nov 2007 16:23:55 +0100

    > Jak rozprawa zaczęta o 10.00 skończyła sie o 9.20? Kto wymyśla takie
    > kazusy ?? ;)
    >
    > A poza tym wystarczy chyba przeczytać art. 345 kpk: zobaczyć na którym
    > etapie postępowania on się stosuje, jakie są przesłanki.., a poza tym
    > porównać z art. 397 kpk. Nadto zerknij na art. 98 §2 kpk.
    >
    > Trudno zdać egzamin bez przeczytania kpk. Weź się do roboty.

    Ten kazus jest dosyc sprytny, bo wg mnie ma "podwojne dno"
    Ja tu widze 4 bledy, w tym 2 istotne.

    Jesli chodzi o nie istotne (w odniesieniu do meritum sprawy):
    1) blad przewodniczacego co do prowadzenia protkolu - naruszenie ogolnej
    zasadny z art.366 kpk - bez szans na skuteczne skarzenie, bo to uchybienie
    zupelnie kosmetyczne
    2) przekroczenie terminu wydania uzasa do postanowienia - to w sumie tez
    blad bez znaczenia, bo nijak nie wplywa na meritum rozstrzygniecia - nie da
    sie chyba tego wykazac (a poza tym nie wiemy czy ten uzas faktycznie zostal
    wydany w terminei 14 , dni, a nie np 2 dni - z kazusu to nie wynika)

    Jesli chodzi o istotne
    1) na etapie rozprawy nie mozna juz stosowac art 345kpk, bo to instytucja
    ktora moze byc zastosowana tylko na etapie przygotowania do rozprawy tj do
    momentu jej wywolania (potem juz tylko 397 kpk z zachowaniem pozostalych
    wymogow)

    2) tak na prawde to uwazam, ze sad w ogole nie mogl wydac zadnego
    postanowienia, bo rozprawa musiala sie toczyc w trybie zwyczajnym (sledztwo;
    no chyba ze uproszczony na mocy dawnej redakcji art 469 kpk - data rozprawy
    1.01.2007 ??? tego nie wiemy dzis czy tryb byl zwyczajny czy uproszczony), a
    prokuratora nie bylo. Sad po sprawdzeniu obecnosci i stwierdzeniu, za nie ma
    prok (zakladam ze tryb zwyczajny i jego obecnosc obowiazkowa) powinien
    odroczyc (chyba ze nieformalnie czekac na na niego, czyli przerwa) bez
    dalszych decyzji.

    Cezar