    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tak jeszcze o policji w mediach
    Date: Fri, 17 Nov 2023 11:36:18 +0100
    <1...@4...net>
    <osd6btzr11by$.bttd90elksf6.dlg@40tude.net>
    <1...@4...net>
    <h...@4...net>
    <19f40uf05hqxr$.ess1yxoto3as.dlg@40tude.net>
    <lmwtputlio0i.e30en708d0j7$.dlg@40tude.net>
    <uj03gs$ih8$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <h...@4...net>
    <uj37qb$fcm$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <m8eqmirv90ib$.1p9enjr4lhgd2$.dlg@40tude.net>
    <uj5itq$9ho$11$RTomasik@news.chmurka.net>

    Dnia Thu, 16 Nov 2023 18:25:01 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Oczywiście można założyć, że zwierzę
    > wzięto na maskę, ale w wypadku pionowej maski będzie ono na tej masce
    > tylko dotąd, dokąd prędkość zwierzęcia będzie równa prędkości pojazdu.
    > Potem nie ma siły na to i ono poleci. Chętnie bym obejrzał ten filmik,
    > bo być może to by coś wniosło do sprawy.

    No właśnie. Ja tam rzadko widuję kolizje ciężarówek z żubrami, więc nie
    wiem, jak taki proces wygląda. Dlatego nie mam Twojego rozmachu.

    Załóżmy, że masz rację i żubr leciał w powietrzu po uderzeniu przez auto.
    Po zderzeniu sprężystym żubra o masie 0.6 t z ciężarówką (10 t) o prędkości
    100 km/h żubr ma prędkość prawie 190 km/h. Ma spaść z metra, bo precyzyjnie
    ustaliłeś środek ciężkości na 150 cm.

    Przy takich założeniach zwierzę leci ~23.8 m
    L = 52.78*sqrt(2/9.81)
    Zderzenie sprężyste nie jest, więc prędkość żubra jest mniejsza.

    Tymczasem, według relacji, auto przejechało 50 m po zderzeniu.
    Masz jakiś pomysł, w jaki sposób ciężarówka znalazła się przed żubrem?
    Czy to tunelowanie w skali makro?

    > Na fotce w materiale jest STAR,
    > zaś w tekście JELCZ zatem ta fotka pewnie jest "przykładowa" i z
    > materiałem nie związana.

    Czytasz cały wątek, czy wyrywkowo?
    Na miejsce zderzenia przyjechały inne ciężarówki. Żubr zapewne ten, ale
    nikt nie obiecywał, że w kadrze będzie również Jelcz, który zabił zwierzę.
    Możesz przestać się gorączkować, że zderzak i reflektor całe, a marka się
    nie zgadza.

    > Uważasz to za realne? Nie wnikając w w zasadność tych obliczeń.

    Nie, bo zderzenie było niesprężyste.
    Poprawiłem się, że przy sprężystym byłoby ~189 km/h.
    Co masz do zasadności?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek