    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tabu kazirodztwa.
    Date: Sat, 22 Apr 2006 14:55:03 +0200

    LeoTar; <e2d35d$hb1$1@nemesis.news.tpi.pl> :

    > Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > [...]

    > A moze to spoleczenstwo wymaga leczenia a nie ja z moimi "chorymi" wedlug
    > Ciebie pomyslami? Co Ty na to? :)

    Społeczeństwo może mieć durne pomysły, byle nikomu nieszkodziło [to
    uwaga ogólna]. Póki społeczęństwo nie zagraża jednostce i zakazy nie są
    wyrazem choroby, ale dookreślenia pewnych sfer życia, póty powinieneś
    się im podporządkowywać, bo dzięki Społeczeństwu masz co jeść, czym
    płacić, gdzie się leczyć.

    > Tak jest z pedofilia kobiet. Pokazuja palcami na mezczyzn a same az tona w
    > pedofilskich czynach.

    To im to udowodnij."Wina wymaga udowodnienia".

    > Bredzisz. Kto niby mialby mnie diagnozowac? Chyba nie Ty? :)

    Nie ja. Możesz nawet Ty sam - to nie kwestia podległości wobec kogoś,
    ale zdolności do bezstronnej oceny.

    > Jak wyzej, kobiety po prostu trzymaja sztame i robia z siebie kozly ofiarne
    > przed innymi kobietami, ktore im wspolczuja. I tak bledne kolko sie zamyka.
    > Czas je przerwac.:)

    Chrzanisz. Kobiety/mężczyźni wyczuwają poczucie winy i na tym bazują w
    wydawaniu "wyroków". Powód "poczucia winy" nie ma znaczenia. Identyczna
    sytuacja jest np. w społeczeństwach więziennych - nie ważny jest powód,
    ważne są przesłanki [tu "zachowanie przypominające poczucie winy"].
    Ostatnio miałem taką sytuację, że gościowi odbijało i diagnoza otoczenia
    brzmiała "bo on na pewno czuje się winny", chociaż prawidłowo powinno
    brzmieć "bo mu odbiło".

    Powiedzenie "tłumaczy się, bo czuje się winny" jest uproszczeniem -
    "tłumaczy się, bo boi się obwinienia" jest prawidłowe.

    Flyer
    --
    gg: 9708346