eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej? › Re: TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
  • Data: 2020-08-09 20:35:17
    Temat: Re: TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Za dużo amerykańskich filmów, a za mało naszych Dzienników Ustaw.

    Dlatego pytam u źródła. :-)

    > Przepis w oryginale jest tu:
    > http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU202
    00000192/O/D20200192.pdf

    Przeczytałem i nie ma tam paragrafu, który pozwala na zatrzymanie
    Margot. Jedyne o zatrzymaniu to tu ten:

    "2) zatrzymywania osób:
    a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego
    organu opuściły areszt śledczy albo zakład
    karny i w wyznaczonym terminie nie powróciły do niego,
    b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia
    lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia;"

    Czyżby 2a?

    A może z Ustawy o Policji Art. 15. p.1. ustęp 2?
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU200
    70430277/U/D20070277Lj.pdf

    "Art. 15.
    1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
    1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,
    2) zatrzymywania osób w trybie i przypadkach określonych w przepisach
    Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw, "

    Na innych, co np. radiowóz pognietli to § 1. p.2b. z rozporządzenia
    http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU202
    00000192/O/D20200192.pdf

    > W skrócie, to informacja o przyczynach i prawach następuje dopiero w
    > jednostce Policji. Nikt tego na ulicy nie czyni. Tu nie Ameryka. Nie ma
    > prawa do kontaktowania się z rodziną, czy prawnikiem. Na prośbę
    > zatrzymanego powiadamia się te osoby.

    To, że na ulicy to się domyślałem.

    A tak drążę, bo w TVN któryś obrońca w.w. w rozmowie z dziennikarką,
    która próbowała wydusić z niego, czy policja ma obowiązek poinformować o
    możliwości kontaktu z rodziną czy prawnikiem w końcu powiedział, że tak.

    Robert