  • 11. Data: 2007-03-20 22:35:34
    Temat: Re: TP S.A. i błękitna linia
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Andrzej Wróblewski napisał(a):

    > Bzdury gadasz. Pracownik jest czescia firmy i firma odpowiada za deklaracje
    > swojego pracownika. Taka nagrana rozmowa, jezeli udowodni sie, ze miala
    > miejsce z uczestnictwem pracownika TP, jest wiazaca. TP nie moze sie tego
    > wyprzec. Moze co najwyzej wyciagnac konsekwencje wobec pracownika.

    Nie masz racji. Prawo takie przysługiwałoby ewentualnie osobom
    wymienionym np. w KRS jako upoważnionym do reprezentowania spółki.
    W tym przypadku sąd *MOŻE* uznać, że klient zostal wprowadzony w błąd i
    uznać jego racje, ale... równie dobrze może uznać, że klient powinien
    zapoznać się z treścią umowy i odrzucić roszczenia.

    M.

  • 12. Data: 2007-03-21 15:32:22
    Od: "d852" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > uznać jego racje, ale... równie dobrze może uznać, że klient powinien
    > zapoznać się z treścią umowy i odrzucić roszczenia.

    Ja tylko dodam, że autor wątku chyba nie posiada nagrań tych rozmów.
    Nawet nie jestem pewien, czy mógłby je zgodnie z prawem nagrać bez wiedzy
    rozmówcy. Jak Ktoś zna konkretny przepis, to pewnie się wypowie.

  • 13. Data: 2007-03-21 15:43:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d852 napisał(a):

    > Nawet nie jestem pewien, czy mógłby je zgodnie z prawem nagrać bez wiedzy
    > rozmówcy.

    Oczywiście, że mógłby.

    > Jak Ktoś zna konkretny przepis, to pewnie się wypowie.

    "Co nie jest zabronione - jest dozwolone".

  • 14. Data: 2007-03-21 16:13:29
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    d852 wrote:

    > Ja tylko dodam, że autor wątku chyba nie posiada nagrań tych rozmów.
    > Nawet nie jestem pewien, czy mógłby je zgodnie z prawem nagrać bez wiedzy
    > rozmówcy. Jak Ktoś zna konkretny przepis, to pewnie się wypowie.

    Jeżeli był stroną tej rozmowy to mógł nagrywać.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 15. Data: 2007-03-21 21:04:38
    Od: "Andrzej Wróblewski" <c...@c...pl>

> [...]
    > uznać jego racje, ale... równie dobrze może uznać, że klient powinien
    > zapoznać się z treścią umowy i odrzucić roszczenia.

    No dobrze, nie moge znalezc tej informacji, ktora uslyszalem 2-3 lata temu w
    jakims serwisie informacyjnym - byla jakas zmiana prawa i przedstawiali
    skutki tej zmiany, mowiac wlasnie o tym, ze odtad firma bedzie odpowiadala
    za czynnosci wykonywane przez pracownika w czasie jego godzin pracy. W
    zwiazku z tym sprobuje na przykladach:

    Zalozmy dwie syutacje.

    1) Jan K. dostal polecenie sluzbowe, zeby zrobic regulamin z roznymi
    zaleceniami. Zalecen nie dotrzymal i regulamin poszedl niezweryfikowany z
    jakimis tam bledami. W rezultacie klienci zyskali na tym jakies 50% tego, co
    by zaplacili, gdyby Jan K. wykonal swoja prace nalezycie.

    Firma przeprosila klientow, ktorzy w ciagu tygodnia od ogloszenia regulaminu
    skorzystali z jej uslug, po czym policzyla im te uslugi po cenie takiej,
    jaka bylaby, gdyby Jan K. wykonal swoja prace wedlug zalecen.

    2) Jan K. dostal polecenie sluzbowe, zeby obslugujac klientow na infolinii -
    informowac ich o ofercie. Infolinia nie zawiera zadnego "disclaimera"
    podczas oczekiwania, ze "rozmowy maja charakter jedynie informacyjny i nie
    moga byc wiazace ze wzgledu na mozliwosc popelnienia bledu przez
    pracownika". Jan K. popelnil dokladnie ten sam blad, co w punkcie 1).
    Klient na tej podstawie podpisal umowe, po czym bardzo sie zdziwil, gdy
    przyszlo mu placic 2x tyle...

    Firma przeprosila klienta i oczekuje, ze zaplaci 2x...

    Czy naprawde uwazasz, ze deklaracje pracownika firmy X nie zmuszaja tej
    firmy do ich wypelniania? No, chyba ze sa absurdalne - tu wchodzi kwestia
    "oczywistego bledu", jednak z opisu naszego rozmowcy wynika, ze blad wcale
    nie byl taki oczywisty. Nie mowimy tu w koncu o dozywotnim rabacie 90% czy
    czyms takim... Mowimy o wprowadzeniu w blad przez pracownika. Np. w
    przypadku Tele 2 takie wprowadzanie w blad UKE uznal za praktyke
    niedozwolona i Tele 2 dostala 1 mln kary. Sadze, ze gdyby na infolinii mogli
    mowic co chca - to kary takiej by Tele 2 nie dostalo.

    Pozdrawiam,

    Andrzej

  • 16. Data: 2007-03-21 21:20:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > skorzystali z jej uslug, po czym policzyla im te uslugi po cenie takiej,
    > jaka bylaby, gdyby Jan K. wykonal swoja prace wedlug zalecen.

    Nie. Regulamin jest elementem umowy, nawet zły (z punktu widzenia firmy
    oczywiście).

> [...]
    > przyszlo mu placic 2x tyle...
    >
    > Firma przeprosila klienta i oczekuje, ze zaplaci 2x...

    A to jest przypadek, który opisałem

> [...]
    > nie byl taki oczywisty. Nie mowimy tu w koncu o dozywotnim rabacie 90% czy
    > czyms takim... Mowimy o wprowadzeniu w blad przez pracownika. Np. w

    Na pewno nie automatycznie i raczej za pomocą sądu. Orzecznictwo w
    takich sprawach też jest po&^%$#@.

    Znam nawet przypadek, gdzie pisemną ofertę operatora unieważniono przy
    pomocy sądu. Nie pamiętam dokładnie uzasadnienia, ale bylo podobnie do
    "powód jest świadomym przedsiębiorcą i wie, że w obrocie gospodarczym
    cuda się nie zdarzają"

    > przypadku Tele 2 takie wprowadzanie w blad UKE uznal za praktyke
    > niedozwolona i Tele 2 dostala 1 mln kary. Sadze, ze gdyby na infolinii mogli
    > mowic co chca - to kary takiej by Tele 2 nie dostalo.

    Tam akurat chodziło o wprowadzenie w błąd co do warunków zawarcia umowy
    i manipulowanie nagraniami. W zasadzie to KK się kłania.

    M.

  • 17. Data: 2007-03-25 00:03:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 21 Mar 2007 22:20:23 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Na pewno nie automatycznie i raczej za pomocą
    > sądu. Orzecznictwo w takich sprawach też jest
    > po&^%$#@.
    AFAIR onegdaj ktoś tu na psp dawał w podobnej
    sprawie przykład Pani, która udawszy się do
    zakładu kamieniarskiego u napotkanego robotnika
    obstalowała pomnik dla ŚP Męża i wręczyła
    zaliczkę. Potem okazało się, że (pomimo
    kombinezonu roboczego i pretendowania do roli
    szefa był to mętnej proweniencji kumpel jednego z
    pracowników czy obecnie były nie z własnej chęci
    pracownik kamieniarza) kamieniarz pieniędzy na
    oczy nie zobaczył to i zamówienia (były monity)
    nie realizował. Podobno sąd nakazał albo wykonanie
    usługi, albo zwrot zaliczki - z powodu iż klient
    ma prawo domniemywać, że "ten w kombinezonie" ma
    należyte umocowanie przedsiębiorcy.

    Ot tak sobie przypomniałem względem po&^%$#@
    orzecznictwa ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2007-03-27 07:35:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    poreba napisał(a):
    > Ot tak sobie przypomniałem względem po&^%$#@
    > orzecznictwa ;)

    to nie orzecznictwo tylko art.97 kc

    KG

  • 19. Data: 2007-03-27 18:14:49
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2007 09:35:17 +0200, kam napisał(a):

    > to nie orzecznictwo tylko art.97 kc
    AFAIR "kamieniarskie" okoliczności nie sugerowały jednoznacznie, że
    domniemanie może zachodzić.
    A tak BTW - a jak w tym kontekście mają się sprawy tych klientów banku,
    który zatrudniał "przedsiębiorczą" odpowiedzialną za zniknięcie wielkich
    sum z kont klientów. Sprawa z Lublina (?), telewizornia o milionach mówiła.

    --
    pozdro
    poreba