eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoTP S.A. i błękitna linia › Re: TP S.A. i błękitna linia
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TP S.A. i błękitna linia
    Date: Wed, 21 Mar 2007 22:20:23 +0100
    Organization: Internet Partners
    Lines: 58
    Message-ID: <ets7ij$1i4g$1@news2.ipartners.pl>
    References: <etpc4q$ab8$1@news.onet.pl> <etpd9u$ej3$1@news.onet.pl>
    <ef2bb$46005439$3eb3127a$22973@news.chello.pl>
    <etpnjk$289$1@news2.ipartners.pl>
    <ad0dc$46019de8$3eb3127a$8550@news.chello.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-89-174-41-59.ibd.gtsenergis.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1174512019 51344 89.174.41.59 (21 Mar 2007 21:20:19 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 21 Mar 2007 21:20:19 GMT
    In-Reply-To: <ad0dc$46019de8$3eb3127a$8550@news.chello.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 000726-1, 2007-03-21), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    User-Agent: Thunderbird 1.5.0.10 (Windows/20070221)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:452864
    [ ukryj nagłówki ]

    Andrzej Wróblewski napisał(a):

    > No dobrze, nie moge znalezc tej informacji, ktora uslyszalem 2-3 lata temu w
    > jakims serwisie informacyjnym - byla jakas zmiana prawa i przedstawiali
    > skutki tej zmiany, mowiac wlasnie o tym, ze odtad firma bedzie odpowiadala
    > za czynnosci wykonywane przez pracownika w czasie jego godzin pracy. W
    > zwiazku z tym sprobuje na przykladach:
    >
    > Zalozmy dwie syutacje.
    >
    > 1) Jan K. dostal polecenie sluzbowe, zeby zrobic regulamin z roznymi
    > zaleceniami. Zalecen nie dotrzymal i regulamin poszedl niezweryfikowany z
    > jakimis tam bledami. W rezultacie klienci zyskali na tym jakies 50% tego, co
    > by zaplacili, gdyby Jan K. wykonal swoja prace nalezycie.
    >
    > Firma przeprosila klientow, ktorzy w ciagu tygodnia od ogloszenia regulaminu
    > skorzystali z jej uslug, po czym policzyla im te uslugi po cenie takiej,
    > jaka bylaby, gdyby Jan K. wykonal swoja prace wedlug zalecen.

    Nie. Regulamin jest elementem umowy, nawet zły (z punktu widzenia firmy
    oczywiście).

    >
    > 2) Jan K. dostal polecenie sluzbowe, zeby obslugujac klientow na infolinii -
    > informowac ich o ofercie. Infolinia nie zawiera zadnego "disclaimera"
    > podczas oczekiwania, ze "rozmowy maja charakter jedynie informacyjny i nie
    > moga byc wiazace ze wzgledu na mozliwosc popelnienia bledu przez
    > pracownika". Jan K. popelnil dokladnie ten sam blad, co w punkcie 1).
    > Klient na tej podstawie podpisal umowe, po czym bardzo sie zdziwil, gdy
    > przyszlo mu placic 2x tyle...
    >
    > Firma przeprosila klienta i oczekuje, ze zaplaci 2x...
    >

    A to jest przypadek, który opisałem

    > Czy naprawde uwazasz, ze deklaracje pracownika firmy X nie zmuszaja tej
    > firmy do ich wypelniania? No, chyba ze sa absurdalne - tu wchodzi kwestia
    > "oczywistego bledu", jednak z opisu naszego rozmowcy wynika, ze blad wcale
    > nie byl taki oczywisty. Nie mowimy tu w koncu o dozywotnim rabacie 90% czy
    > czyms takim... Mowimy o wprowadzeniu w blad przez pracownika. Np. w

    Na pewno nie automatycznie i raczej za pomocą sądu. Orzecznictwo w
    takich sprawach też jest po&^%$#@.

    Znam nawet przypadek, gdzie pisemną ofertę operatora unieważniono przy
    pomocy sądu. Nie pamiętam dokładnie uzasadnienia, ale bylo podobnie do
    "powód jest świadomym przedsiębiorcą i wie, że w obrocie gospodarczym
    cuda się nie zdarzają"

    > przypadku Tele 2 takie wprowadzanie w blad UKE uznal za praktyke
    > niedozwolona i Tele 2 dostala 1 mln kary. Sadze, ze gdyby na infolinii mogli
    > mowic co chca - to kary takiej by Tele 2 nie dostalo.

    Tam akurat chodziło o wprowadzenie w błąd co do warunków zawarcia umowy
    i manipulowanie nagraniami. W zasadzie to KK się kłania.

    M.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1