  • 41. Data: 2009-04-08 13:53:18
    Temat: Re: TK: Możnakarać pijanych rowerzystów jak kierowców - będzie Strassburg?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ależ rozróżnia. Prowadzący rower po chodniku jest traktowany jako pieszy.

    Uscislijmy - co masz na mysli mowiac prowadzacy?
    I zeby od razu doprecyzowac - ja mowiłem o rowerzystach jadacych po
    chodniku.

    Henry Louis Mencken

  • 42. Data: 2009-04-08 13:53:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Rozróżnia.
    > Ten na chodniku podpada pod mandat. ;-)

    oj, oj, oj - chyba zbytnio generalizujesz.
    Jest wiele, wiele, wiele miejsc i okolicznosci gdzie rowerem mozna bez
    mandatu jezdzic po chodniku - napewno o tym wiesz...

    "Stanęliśmy na skraju przepaści,
    ale teraz zrobiliśmy krok naprzód!"

  • 43. Data: 2009-04-08 14:02:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:08042009.576D680A@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w
    > poprzednim odcinku co następuje:

    > oj, oj, oj - chyba zbytnio generalizujesz.

    Skup się na meritum, a nie szukaj dziury w całym.
    Zwłaszcza jak widzisz smile na końcu zdania.
    Wkurza mnie, to że jak od razu nie napisze się czarno na białym wszystkich
    klauzul i wyjątków (a nawet się nad tym zastanawiałem, ale lenistwo
    zwyciężyło), to od razu ktoś zamiast wypowiadać się na temat, zaczyna
    doszukiwać się tych wyjątków.

    > Jest wiele, wiele, wiele miejsc i okolicznosci gdzie rowerem mozna bez
    > mandatu jezdzic po chodniku - napewno o tym wiesz...

    Wiem.
    I co to zmienia?

  • 44. Data: 2009-04-08 14:16:26
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze pieszy nie jest takim samy zagrozeniem jak rowerzysta. Ale z
    > kolei rowerzysta nie jest takim samym zagrozeniem jak kierowca samochodu
    > osobowego lub nawet ciezarowego, nie?

    No wlasnie. Jak to u Was jest? Moze wódy sie nie chla, jak tutaj, ale
    przeciez Wy, Czesi, tez piwa za kolnierz nie lejecie :)
    Jak u Was jest z pijanymi rowerzystami?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 45. Data: 2009-04-08 14:17:41
    Temat: Re: TK: Mo
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    SDD wrote:
    > No wlasnie. Jak to u Was jest? Moze wódy sie nie chla, jak tutaj, ale
    > przeciez Wy, Czesi, tez piwa za kolniez nie lejecie :)
    > Jak u Was jest z pijanymi rowerzystami?

    Pisalem o tym 24.09.2006, wiec zacytuje siebie: "w Czechach kilka dni
    temu w radiu (w specjalistycznej audycji auto-moto) bylo podobne
    pytanie, a redakcja ustalila, ze sprawa (podobno) jest prosta: nie grozi
    utrata prawa jazdy, bo jadac na rowerze, nie wykonujesz czynnosci, do
    ktorej zostalo wydane prawo jazdy."

    Od tego czasu chyba nic sie nie zmienilo w czeskim prawie.

    Ludek

  • 46. Data: 2009-04-08 14:22:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > jazdy, bo jadac na rowerze, nie wykonujesz czynnosci, do ktorej zostalo

    No wiec wlasnie.
    Raz, ze pijany rowerzysta to tam taka abstrakcja, ze tylko teoretyczni
    emozna ustalac,
    dwa - ze i podejscie normalne :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 47. Data: 2009-04-08 19:17:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    Jestem za zwalczaniem pijanych kierowców wszelkiej maści pojazdów, ale...
    spenalizowanie jazdy rowerem pod wpływem na podobnym poziomie jak samochodem
    jest nieporozumieniem.
    Choćby z praktycznego punktu widzenia. Niepotrzebnie nadmiernie angażuje
    organa państwowe i pieniądze podatników, które zamiast iść na zapobieganie
    tragediom idą na statystyczną produkcję schwytanych na gorącym uczynku
    "niebezpiecznych" rowerowych "przestępców", których potem jeszcze trzeba
    proceduralnie i sądownie obrobić niczym członków sycylijskiej mafii.
    Oczywiście każdy pijany uczestnik ruchu stwarza zagrożenie, ale ile
    proporcjonalnie wypadków, w których zginął ktoś inny niż sam rowerowy pijak,
    spowodowali rowerzyści??? Raczej niewiele, a pijany kierowca dwutonowego
    blaszaka pędzącego 90km/h oprócz siebie zabije też innych.

  • 48. Data: 2009-04-08 19:24:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

    W praktyce nad tym, by kara była adekwatna do zagrożenia powinien przecież
    czuwać przede wszystkim sąd. To, że za dane przestępstwo górna granica kary
    jest 3 lata nie oznacza, że każdy musi dostać taką karę. Tyle, że zrobiono
    nagonkę i sądy zaczęły karać rowerzystów, jak kierowców.

  • 49. Data: 2009-04-08 20:02:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    r...@p...onet.pl pisze:

    > Chodzi o to że jednakowa kara dla pijanego kierowcy samochodu jak i rowerzysty
    > jest idiotyzmem.

    A widziałeś kk ? Najpierw przeczytaj a potem pleć bzdury.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 50. Data: 2009-04-08 20:04:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd pisze:

    > Bardzo możliwe, że tak by było, i bardzo możliwe, że TK by tak orzekł.
    > Gdyby sąd, który wystąpił z pytaniem prawnym dał mu na to szansę.
    > Niestety, wniosek był beznadziejny, a TK jest związany jego treścią.

    Nie można napisać sensownego wniosku w takiej sprawie bo ten przepis
    wcale nie jest sprzeczny z konstytucją. Jest głupi ale zgodny z konstytucją.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars