  • 1. Data: 2007-06-15 06:58:48
    Temat: TAJEMNICA KORESPONDENCJI a firma?
    Od: "ann" <g...@g...pl>

    Mam takie pytanie: Pan Tomasz koresponduje sluzbowo z dzialem reklamacji
    firmy XYZ reprezentowana przez pana Andrzeja (uzywajac sluzbowego emaila:
    a...@f...pl). Jednak pan Andrzej lekcewazy reklamacje skladane przez
    pana Tomasza i sprawa przeciaga sie w nieskonczonosc. Pan Tomasz postanawia
    opublikowac korespondencje swoja z reprezentantem firmy XYZ na jednym z
    forum internetowych. Czy publikujac ta korespondencje lamie tajemnice
    korespondencji?

  • 2. Data: 2007-06-15 07:03:26
    Temat: Re: TAJEMNICA KORESPONDENCJI a firma?
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "ann" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > opublikowac korespondencje swoja z reprezentantem firmy XYZ na jednym z
    > forum internetowych. Czy publikujac ta korespondencje lamie tajemnice

    Jak może łamac tajemnice własnej korespondencji ??

    Pozdrawia mPrzemek

  • 3. Data: 2007-06-15 07:07:43
    Od: "ann" <g...@g...pl>

    Firma XZY wystapila do forum internetowego ze zlamal art 23 kodeksu
    cywilnego.

  • 4. Data: 2007-06-15 08:56:27
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    na początek, żeby zamieszać w głowie:
    http://www.bowi.org.pl/?bowi=70&p=12

  • 5. Data: 2007-06-15 09:06:35
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 09:03
    (autor Przemek Lipski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4td9h$aaq$1@news.vectranet.pl>):

    > Jak może łamac tajemnice własnej korespondencji ??

    Ale on nie jest jedyną stroną w tej korespondencji, prawdaż?
    Jeśli opublikował SWOJE listy to OK. Ale pewnie opublikował odpowiedzi, no
    nie?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: z...@w...pl, t...@l...pl, e...@e...edu.pl,
    i...@k...com.pl, h...@k...com.pl, p...@f...hu

  • 6. Data: 2007-06-15 09:39:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Wrak Tristana porozsypywal nastepujace haczki:
    > Ale on nie jest jedyną stroną w tej korespondencji, prawdaż?
    > Jeśli opublikował SWOJE listy to OK. Ale pewnie opublikował odpowiedzi, no
    > nie?
    Ale nadal odpowiedzi, ktore przyszly do niego, sa jego korespondencja.
    --
    badzio

  • 7. Data: 2007-06-15 12:48:32
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 11:39
    (autor badzio
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4tnt6$6fo$2@inews.gazeta.pl>):

    Ale nie tylko jego....

  • 8. Data: 2007-06-15 17:54:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ann" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    Zgodnie z art. 80 Prawa Autorskiego "Jeżeli osoba, do której korespondencja
    jest skierowana, nie wyraziła innej woli, rozpowszechnianie korespondencji,
    w okresie dwudziestu lat od jej śmierci, wymaga zezwolenia małżonka, a w
    jego braku kolejno zstępnych, rodziców lub rodzeństwa."

    Ma m tylko wątpliwość, czy dotyczy to również firmy. Zwróć uwagę, że
    umiejscowienie art. 23 kc, a i charakter art. 80 pa (mowa o zgodnie
    małżonka) wskazuje, że dotyczy on osób fizycznych. A korespondencja jest
    kierowana do firmy. moim zdaniem w tym wypadku jej treść nie podlega
    ochronie.

    No i jeśli w odpowiedzi skierowanej do Ciebie znajduje się również
    zacytowana Twoja korespondencja do nich, to spokojnie możesz ją na tej
    podstawie ujawniać.

  • 9. Data: 2007-06-15 20:33:14
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > Ale nie tylko jego....
    Dlatego _nie_tylko_on_ ma prawo ta korespondencje opublikowac :)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2007-06-15 20:35:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 15 czerwca 2007 22:33
    (autor BartekK
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f4ut47$64i$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Dlatego _nie_tylko_on_ ma prawo ta korespondencje opublikowac :)

    Czyli mówisz, że w przypadku współwłasności każdy z właścicieli ma pełne
    prawa?