  • 1. Data: 2006-10-12 17:14:25
    Temat: Szybkosc lacza internetowego.
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Witam.

    Od dlugiego czasu jestem uzytkownikiem "Aster".
    Przez kilka pierwszych lat dzialali doskonale, systematycznie dodawano
    "mocy" do lacza.
    Oczywiscie nie zmieniajac ceny (generalnie bajka).
    Ostatnio, tak ~ 1,5 roku, jakosc uslug jak i ceny ulegaja zmianie na gorsze.
    W ostatnim czasie ponownie zmianie ulegly parametry lacza,
    zmiana to 2 x szybsze sciaganie danych (z 1 Mb na 2 Mb).
    Niestety, zmiana jest tylko "papierkowa" czyli pozostalo bez zmian.
    Dokladniej to dzialalo kilka dni i jest teraz jak dawniej czyli 1 Mb.

    Postanowilem zareklamowac obecna sytuacje.
    Zadzwonilem, porozmawialem, ale co za ciekawostki sie dowiedzialem :(.

    Dostawca internetowy nie zapewnia (gwarantuje) w zasadzie nic.
    Podane w umowie dane dotycza parametru "do" czyli maksymalne.
    Oczywiscie gwarancji na owe nie ma zadnej.
    Czyli w teorii placimy, ale niekoniecznie dostawca musi sie wywiazac
    z umowy.

    Zapis "do" dotyczacy parametrow jest, ale gdzie zapis "od" ?

    Czy to jest zgodne z prawem ?

    Placac za jakas usluge chce miec zapewnienie o jej poprawnym dzaialaniu.
    W rozmowie z konsultantem Astera, uslyszalem, ze w teorii lacze moze byc o
    wiele
    gorsze niz zapis w umowie.

    Wychodzi na to ze firma xxx udaje, ze daje nam lepsze lacze,
    pobiera nowa (wieksza) oplate, a parametry zostaja bez zmian.

    Mozna to od nich jakos wymusic ?

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 2. Data: 2006-10-12 17:30:10
    Temat: Re: Szybkosc lacza internetowego.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GooRe napisał(a):

    > Zapis "do" dotyczacy parametrow jest, ale gdzie zapis "od" ?
    > Czy to jest zgodne z prawem ?

    A dlaczego mialoby byc niezgodne? "Widziały gały co brały" - jest takie
    przysłowie.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-10-12 17:36:56
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    GooRe wrote:

    > Dostawca internetowy nie zapewnia (gwarantuje) w zasadzie nic.

    zgadza się.

    > Czyli w teorii placimy, ale niekoniecznie dostawca musi sie wywiazac
    > z umowy.

    Wywiązuje się gwarantuje łącze do ...

    To jest szybkość łącza, a nie twojego internetu, to dwie różne sprawy.

    > Zapis "do" dotyczacy parametrow jest, ale gdzie zapis "od" ?

    od tego za ile oferują niższą predkość.

    > Czy to jest zgodne z prawem ?

    tak.

> [...]
    > W rozmowie z konsultantem Astera, uslyszalem, ze w teorii lacze moze byc o

    no wiele nie, ale nie masz zagwarantowanej prędkości.
    Przynajmniej powinno być lepsze od predkośći w cenniku o oczko niższej.

    > Wychodzi na to ze firma xxx udaje, ze daje nam lepsze lacze,
    > pobiera nowa (wieksza) oplate, a parametry zostaja bez zmian.
    >
    > Mozna to od nich jakos wymusic ?

    tak, zamówić sobie łącze z gwarantowaną szybkością.
    Jak pamiętam to wspomnij coś o CIR, ale najpierw usiądź zanim usłyszysz
    cenę.

  • 4. Data: 2006-10-12 17:39:42
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    > A dlaczego mialoby byc niezgodne? "Widziały gały co brały" - jest takie
    > przysłowie.
    > j.

    Widzialy.

    Bardziej mnie interesuje czy tak mozna ?
    Oferowac nic (w teorii).
    Zreszta jak sie cos obiecuje to wypada sie wywiazac.
    Proste stwierdzenie "Widzialy ...." chyba nie jest trafione :/.

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 5. Data: 2006-10-12 17:50:26
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
    > zgadza się.

    Jakie prawo taki kraj.

    > Wywiązuje się gwarantuje łącze do ...

    do ... ?
    Zaprzeczasz sam sobie ;-) (czytaj w/w)

    > To jest szybkość łącza, a nie twojego internetu, to dwie różne sprawy.

    W umowie nie ma rozgraniczen na :
    - szybkosc lacza
    - szybkosc mojego internetu

    Wiec chyba to to samo.

    > od tego za ile oferują niższą predkość.

    nie rozumiemy sie chyba

    > tak.

    Jakie prawo taki kraj.

    > no wiele nie, ale nie masz zagwarantowanej prędkości.
    > Przynajmniej powinno być lepsze od predkośći w cenniku o oczko niższej.

    Ciekawe ;-), a moze w domysle lepsze niz tamdziesowam ?

    > tak, zamówić sobie łącze z gwarantowaną szybkością.
    > Jak pamiętam to wspomnij coś o CIR, ale najpierw usiądź zanim usłyszysz
    > cenę.

    512/512 kb/s 1500 zl
    to i tak lepiej jak placic 150 zl za obiecanki ;-).

    pozdrawiam
    GooRe.

  • 6. Data: 2006-10-12 17:56:33
    Od: "GooRe" <g...@g...pl>

    > tak, zamówić sobie łącze z gwarantowaną szybkością.
    > Jak pamiętam to wspomnij coś o CIR, ale najpierw usiądź zanim usłyszysz
    > cenę.

    Firma NT Group oferuje lacze :

    * Łącze radiowe 256kbits/s
    Łącze zakończone ethernetem

    wydzielony kanał wirtualny 128kbits/s. Gwarancja SLA, CIR.
    Brak limitów przesyłania danych !!!
    Umowa podpisana na okres 24 m-cy

    za 79 zl netto, cos juz jest ;-).

    pozdrawiam

    GooRe

  • 7. Data: 2006-10-12 17:57:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    GooRe napisał(a):

    [...]

    > Bardziej mnie interesuje czy tak mozna ?
    > Oferowac nic (w teorii).
    > Zreszta jak sie cos obiecuje to wypada sie wywiazac.
    > Proste stwierdzenie "Widzialy ...." chyba nie jest trafione :/.

    Czy w chwili, w ktorej podpisywales umowe bylo w niej napisane, ze
    lacze ma przepustowosc maksymalnie do a nie bylo od, nie bylo tez
    gwarancji przepustowosci? Jezeli bylo - a Ty sie na to zgodziles
    to o co masz teraz pretensje?

    j.

  • 8. Data: 2006-10-12 18:07:53
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 19:14:25 +0200, GooRe napisał/napisała:
    > Mozna to od nich jakos wymusic ?

    Nie no, nastepny narzekajacy w zapierdziu wlasnej koldry.

    Jak masz watpliwosci - zglaszaj je na infolinie, do helpdesku etc.
    Do skutku. Zgodnie z regulaminem, wszelkie wady dzialania seci masz
    OBOWIAZEK zglosic providerowi..

    Mam Astera od.. hmm sporo.. i jak tylko stwierdzam problem w dzialaniu (lub
    brak dzialania) dzwonie lub wysylam maila (jak siema wlasny smtp to sobie
    mozna wysylac nawet jak siec nie dziala :P).

    Wiec mozna na nich to wymusic - dzwoniac do nich a nie stwarzajac kolejny
    watek na newsach dot. Aster :)

    Ps. Jakby CI sie chcialo poczytac grupy asterowskie tego maila by nie bylo.

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 9. Data: 2006-10-12 18:09:11
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 12:36:56 -0500, witek napisał/napisała:
    > tak, zamówić sobie łącze z gwarantowaną szybkością.
    > Jak pamiętam to wspomnij coś o CIR, ale najpierw usiądź zanim usłyszysz
    > cenę.

    2Mbity symetryczne mozna miec za 1200netto :) Dla firm. Wiec juz nie jest tak
    strasznie. Z CIRem faktycznie moze byc "kolorowo" inaczej. czyli lepiej
    usiasc :D

  • 10. Data: 2006-10-12 18:12:14
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 12 Oct 2006 19:50:26 +0200, GooRe napisał/napisała:
    > 512/512 kb/s 1500 zl
    > to i tak lepiej jak placic 150 zl za obiecanki ;-).

    Klamiesz, to,ze nie potrafisz wyegzekwowac swojego to nie jest problem
    providera :)
    Nie zasysaj pornoli z pipidowek, ktore nie maja dobrych lacz, postaraj sie
    sprawdzic par. swego lacza z FTP w sieci WIX (sunsite,task, etc/itd).

    Aster nie odpowiada z predkosci poza swoja siecia szkieletowa, daja Ci co
    maja...
    Ja sie juz dawno przyzwyczailem,ze tak szybko sciagasz z danej lokalizacji
    jak waskie gardlo Ci na to pozwoli :) I chocbys mial 100mbps w CIR to z
    lacza 1mbps wiecej nie wyciagniesz... :)
    IMHO dalsza dyskusja jest.. zbedna :)))))))))))))