    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szukam prawnika z Warszawy
    Date: Fri, 11 Feb 2005 16:58:50 +0100

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:cuga9s$p67$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Będą próbowali dowodzić, że się zgodził - na tej podstawie, że inaczej
    > by nie pozował. Jeśli sąd zacznie im wierzyć, to Maciasowi zostaje
    > zawsze argument, że *nic* nie wskazuje na to, że w ogóle brał
    > kiedykolwiek pod uwagę udzielenie im zgody w tak szerokim zakresie.

    Wiesz, mogli mu powiedzieć, że to idzie na tablicę wzorowych pracowników
    umieszczoną "za zakładem". Wbec braku dowodów pisemnych, to cokolwiek gość
    powie, to będzie prawdą, byle miało racjonalny sens.

    > Na utracie wiarygodności=utracie pracy=utracie konkretnych zarobków.
    > Art. 448 KC (usunięcie skutków naruszenia, w tym skutków
    > finansowych+osobna kwota zadośćuczynienia).
    > Obliczanie kwoty wyliczyłabym jako wielokrotność miesięcznej pensji-
    > jaką, to już sobie Macias sam zdecyduje)

    Zgodzę się pod warunkiem, że uda sie nakłonić do współpracy tego ostatniego
    pracodawcę i ten zezna, że powodem zwolnienia była utrata zaufania.

    > Miałam na myśli raczej jakieś dokumenty, w stylu spisu ofert oraz
    > wypowiedzenie. A kolegów z pracy można wziąć dlatego, że nie szkodzą
    > swojemu pracodawcy, a jemu mogą pomóc. Szef, skoro go zwolnił, może go
    > "już nie lubić".

    Czemu ma go nie lubić? Kilka razy zmieniałem pracę, ale jakoś nigdy się z
    szefami z tego powodu nie kłóciłem. Takie sprawy można w sposób cywilizowany
    załatwiać. Choć to nie łatwe - przyznam.