  • 11. Data: 2012-10-17 08:45:38
    Temat: Re: Szkolne mundurki
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-10-17 06:39, SQLwiel pisze:
    >> Hmmm. Może trochę przesadziłem.
    > Najprawdopodobniej...
    Ale jednak nie do końca. Tak jak pisałem: możesz kupić w firmie X
    (wskazanej przez szkołę), albo ... nie bardzo masz alternatywę :-)

    > Jak ja chodziłem do szkoły, to bluza musiała być granatowa, a kołnierzyk
    > biały. Był odpinany, bo musiał być często prany...
    Tak, był nylonowy, delikatnie mówiąc badziewny i na szczęście błyskiem
    nakaz jego noszenia zniesiono (przynajmniej w moim przypadku).

    > Za moich czasów to się nazywało "tarcza". Uczeń przychodził do szkoły
    > bez tarczy, to wracał z pięcioma.
    Taaaa, jasne. Tarcza kosztowała jakieś symboliczne pieniądze. Logo
    kosztuje 8 zł, więc niby też nie dużo, ale osobiście wolałbym to dać
    dzieciakowi na lody :->

    > Numer i nazwa, poprosimy!
    Nie będę robił reklamy :-P

    Maciek

  • 12. Data: 2012-10-17 08:47:49
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Generalnie masz podejście nie bo nie i już. Zawsze możesz przenieść
    dziecko do innej szkoły.

  • 13. Data: 2012-10-17 08:56:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-10-17 08:47, PesTYcyD pisze:
    > Generalnie masz podejście nie bo nie i już.
    Skąd wiesz? Może jeszcze napiszesz, że jestem w mniejszości, bo rodzice
    w innych _państwowych_ szkołach, gdzie nie ma mundurków, wprost marzą o
    ich wprowadzeniu. A w statucie szkoły najchętniej widzieliby zapisy o
    konieczności noszenia przez dzieci platynowych emblematów szkoły na
    garderobie :->

    > Zawsze możesz przenieść dziecko do innej szkoły.
    Oczywiście. Jedynym sposobem rozwiązywania problemów w _państwowych_
    placówkach jest przeprowadzka. Najlepiej do krajów cywilizowanych :->

    Maciek

  • 14. Data: 2012-10-17 09:12:32
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 17.10.2012 08:45, Maciek pisze:
    > Ale jednak nie do końca. Tak jak pisałem: możesz kupić w firmie X
    > (wskazanej przez szkołę), albo ... nie bardzo masz alternatywę :-)

    Wiem że krawiec to jest wymierający zawód, ale mimo wszystko może masz
    jakiegoś w okolicy?

    p. m.

  • 15. Data: 2012-10-17 09:29:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maciek wrote:
    > W statucie szkoły jest przewidziana kara za między innymi nie
    > uczęszczanie do szkoły w mundurku. Jest to oczywiście obniżenie oceny
    > ze sprawowania. Czyli za niechęć rodziców do zakupu tego typu rzeczy
    > karany jest uczeń. Dla tych, których nie stać, jest możliwość
    > otrzymania używanych mundurków, czyli takie kopanie leżącego :->

    to niech sie rodzice zbiorą do kupy i zażądają zniesienia obowiązku
    mundurkowego i tyle.

  • 16. Data: 2012-10-17 10:09:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

    > Jesteś w błędzie. Polecam np. Gomulicki W.: Wspomnienia niebieskiego
    > mundurka.
    > :)

    > A wymóg posiadania gaśnic w samochodach - nie jest bublem? Kto ma je
    > kupić i rozdać?

    Nie ma obowiazku jeżdżenia samochodem, a obopwiązek uczęszczania do szkoły
    jest.

  • 17. Data: 2012-10-17 10:11:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest uczeń. Dla tych, których nie stać, jest możliwość otrzymania
    > używanych mundurków, czyli takie kopanie leżącego :->

    I moim zdaniem taki statut szkoły jest niezgodny ze standardami prawnymi,
    bowiem za niedopełnienie obowiazków przez rodziców karany jest uczeń. To
    jedynie wyrabia w uczniach przekonanie, ze system prawny jest do niczego.

  • 18. Data: 2012-10-17 10:17:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2012 10:09, Robert Tomasik pisze:

    > Nie ma obowiazku jeżdżenia samochodem, a obopwiązek uczęszczania do
    > szkoły jest.

    Co więcej gaśnica w samochodzie służy (teoretycznie) bezpieczeństwu, a
    mundurek to kwestia mody.

  • 19. Data: 2012-10-17 10:18:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.10.2012 10:11, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > prawnymi, bowiem za niedopełnienie obowiazków przez rodziców karany jest
    > uczeń. To jedynie wyrabia w uczniach przekonanie, ze system prawny jest

    Czyli uczy dzieci realiów i niezbędnego w życiu cynizmu ;->

  • 20. Data: 2012-10-17 11:49:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-10-17 09:29, Marek Dyjor pisze:
    > to niech sie rodzice zbiorą do kupy i zażądają zniesienia obowiązku
    > mundurkowego i tyle.
    A to już nie jest takie proste. Niby paru osobom nie pasuje, ale żeby
    coś z tym zrobić? Nieeeee - to by się trzeba postawić może dyrekcji, a
    wiadomo, czy dyrekcja nie ma z tego tytułu jakichś profitów? :->

    Maciek