    From: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@W...interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szkola, "dowcipny" kolega i wypadek.
    Date: Tue, 20 Jan 2004 19:36:42 GMT

    Użytkownik "asereje" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bujo6o$qg9$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam.
    >

    > W szkole na lekcji prowadzonej pod opieką
    > nauczyciela mialo miejsce typowe zdarzenie
    > - kolega koledze podstawil noge.
    > Skutek - uszkodzenie ciala podlegajace odszkodowaniu
    > ( leczenie, rehabilitacja itd. ).
    >
    > Czy ktos moglby napisac, jak w tej sytuacji
    > "rozklada sie" odpowiedzialnosc za wypadek ?
    > Czy odpowiada
    > - szkola ( bo nauczyciel nie dolozyl staran aby
    > zapewnic bezpieczenstwo dzieciom )
    > czy tez
    > - rodzice dowcipnisia ( bo rodzice;-) )
    > czy moze i jedno i drugie ?

    Sprawcą jest dziecko (jeśli ukończyło lat 13) lub jego rodzice, jeśli
    dziecko nie ukończyło lat 13.
    Szkoła nie ma nic do tego. Upilnowanie "dowcipnisia" jest niemozliwe... bo
    niby jak to technicznie wykonać ???
    Nauczyciel za każdym razem głośno powinien mówić, aby nie podstawiać nogi
    tym, którzy idą ??

    > No i jak w tej sytuacji dziala typowa
    > firma ubezpieczeniowa ?

    Raczej należy się odszkodowanie z polisy NNW, chociaż firma raczej będzie
    się bronić i kierować sprawę w tym kierunku, aby sprawca płacił ze swojego
    OC (tak tak... osoby mogą się ubezpieczyć od Odpowiedzialności Cywilnej od
    szkód wyrządzonych innym)

    Krzysztof 'kw1618' [Warszawa-Ursynów] GG: 6287018