    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szczekające psy
    Date: Sat, 4 May 2002 10:24:25 +0200

    Użytkownik "Marcus" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    odszkodowania od właścicieli tego psa, czy tylko wtedy gdyby padła na zawał?
    Co robić w takich sytuacjach?

    Gdyby padla na zawal, zwlaszcza ze skutkiem smiertelnym to ciezko byloby sie
    jej OSOBiSCiE domagac odszkodowania. Nie wiem czy podchodziloby to pod
    nieumyslne spowodowanie smierci. IMHO, troche to naciągane - nalezaloby
    wykazac bezposredni zwiazek psa ze zgonem, ale dobry prawnik znalazlby z
    setke innych czynnikow, ktore mogly sie do niego przyczynic. Nikt kompletnie
    zdrowy nie padlby na zawal po uslyszeniu szczekania psa. Poza tym mozna
    winic wlasciciela ze pies sie rzuca na kogos, wykazuje agresję itp ale
    raczej nie za to ze pies po prostu szczeka. Trudno od niego oczekiwac zeby
    np miauczal:-) Co innego gdy pies jest uciazliwy np dla sasiadów w czasie
    pobytu wlasciciela w pracy (wycie, ujadanie przez wiele godzin) - wtedy
    mozna odwolac sie do administracji bloku lub po prostu wezwac Straz Miejska.
    Ale chyba nie za to, ze pies zaszczekal na Ciebie na ulicy:-)))

    HaNkA + PiEs