  • 21. Data: 2007-04-08 09:36:49
    Temat: Re: Święta kościelne a konstytucja
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@i...net> napisał w
    wiadomości news:evaaog$m9i$1@news.onet.pl...

    > Czym to się różni od dyktatury i państwa totalitarnego?

    Niczym. Ale tak naprawde to jedyna forma PAŃSTWA.
    Mozna oczywiscie sruby przykrecic wiecej lub mniej - inaczej byla
    wyregulowana sruba w Grecji inaczej w Rzymie a inaczej w Egipcie, wszelako
    jedyna alternatywa dla PAŃSTWA jest anarchia...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 22. Data: 2007-04-08 11:35:48
    Od: "Mach" <mstrzelbicki(malpa)gazeta(kropka)pl>

    > sie przeczytac 10 artykulow Konstytucji ktore opdowiedza na twoje
    > pytanie to juz twoja sprawa.

    Z tego co piszesz to mozna to strescic w jednym zdaniu (jak mniemam) i kto
    tu jest leniwy?

  • 23. Data: 2007-04-08 11:41:10
    Od: "anonim_gal" <z...@i...gov>

    > Co Ty czlowieku opowiadasz?
    > To wlasnie religia przez wieki byla ostoja instytucji PAŃSTWA. To religia
    > pomagala utrzymac spoleczenstwo w ryzach, to religia - propagujac grozbe
    > kary po smierci pomagala trzymac w ryzach niepokornych. to religie
    > zachodu - starajace sie trzymac w ryzach najpierwotniejsze instynkty,
    > gloszac, ze sex to grzech pozwalaly trzymac spoleczenstwo w poczuciu winy
    > i ulatwialy nad nim kontrole.
    To wlasnie wyznawcy tych zachodnich religii wytlukli miliony indian w obu
    amerykach, wczesniej jakos sobie cywilizacje pre-kolumbijskie radzily z
    najpierwotnieszymi instnktami. Z ludow Afryki utowrzyli niewolnikow, i
    jeszcze w dugiej polowoe XX w. rdzennych mieszkancow Australii klasyfikowali
    do fauny i flory tego kontynentu.

    > To religia, gloszac wieczna nagrode po smierci sprawiala, ze miliony
    > biednych, ciemnych i wykorzystywanych godzilo sie na swa marna
    > egzystencje, oczekujac wiecznego szczescia w niebie.
    > Jak myslisz, czy - gdyby nie Wszechmocny Ra-Słońce, gromowładny Zeus czy
    > Jowisz, czy istniałyby i rozwinęły sie starozytne cywilizacje?
    Dobrze ze o szczesciu jakie je ominelo nie wiedza cywilizacje daleko- i
    srodkowo-wschodnie (miedzy innymi: Indie, Chiny, Japonia), bo by juz
    przestaly istniec.

    > Nie przetrwalyby nawet kilku pokolen, rozwalone przez byle rewolucje.
    > Tymczasem jedno zacmienie, jedna sztuczka chemiczna posiadajacych wiedze
    > kaplanow potrafila na dlugi elata stlumic rewolucyjno separatyustyczne
    > zapedy...
    Tylko ze 'pieklo' to takie wspolczesne zacminie slonca, i nie przeszkadza w
    rewolucyno-separatystycznych zapedach.

    > Tak wiec przez wieku religia byla ostoja instytucji Panstwa i narzedziem
    > dyscyplinujacym bardziej niz kodeks Hammurabiego!
    Rozwoj roznych panstw i religi mieszal sie od dawien dawna i bedzie to mialo
    miescje nadal, najnowasza obecnie i najbardziej prezna religia jest
    kapitalizm i tez dyscyplinuje nie gorzej niz inne religie.

  • 24. Data: 2007-04-08 14:54:49
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    > I jeszcze jedno - dlaczego komunizm przegral, chociaz polepszyl sytuacje
    > milionow a pogorszyl nielicznych?

    A nie na odwrot?:) Sprawdz sobie ile milionow ludzi umarlo z glodu za
    panowania Jozia Sloneczko, bo wies miala wyzywic miasta, bo przymusowo
    przesiedlano, bo kolektywizowano. O procesach i wyrokach politcznych nie
    wspomne

    Angie

  • 25. Data: 2007-04-08 15:10:24
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    >To religia pomagala utrzymac spoleczenstwo w ryzach, to religia -
    >propagujac grozbe kary po smierci pomagala trzymac w ryzach niepokornych.

    Obcowanie z samym Bogiem nie odwiodlo Adama i Ewy od popelnienia grzechu, a
    ty sadzisz, ze jakakolwiek grozba kary posmiertnej powstrzymywala reke
    mordercy? Pal licho owe kary posmiertne - zadna kara nie powstrzymywala
    przestepcy od popelninia zbrodni. Poczytaj Theresiane - wachlarz kar tam
    przewidzianych byl imponujacy i bynajmniej grozba ich zastosowania nie
    doprowadzila do zaniku przestepczosci:)

    Co do tego ze religia spajala panstwo - chodzi ci chyba o przymusowe
    chrzczenie za Mieszka 1? Gdyby ludzie bali sie gniewu bozego czy ekskomuniki
    to Giordano Bruno by nie skonczyl na stosie, Luter by nie przybil swoich
    postulatow, a Henryk VIII nie pokazalby wyprostowanego srodkowego palca
    papiezowi:) Religia byla kwestia zawsze narzucona - kwestia panujacego bo
    jak to powiedzial henryk IV "paris vaut bien une messe":)

    Angie

  • 26. Data: 2007-04-08 17:00:26
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 8 kwietnia 2007 00:48
    (autor Arek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ev9747$s1f$2@news.wp.pl>):

    > Eee, w cale nie o to chodzi, raczej sugestia jest taka: skoro jedna źle
    > a bez tej nie ma zgody to może dorzucić też święta z pozostałych
    > religii. Ergo więcej wolnego.

    No ale tego chyba gospodarka nie łyknie :D

    > Zostają jeszcze ateiści pracodawcy. :D

    Pracodawcy to nawet ortodoksyjni wierzący by chcieli pracownika 24/7/368 :D
    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 27. Data: 2007-04-09 06:32:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "B0L0" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - z 'naszych' (czyli budzetowych, pozabudzetowych i prywatnych) pieniedzy
    > finansowane sa dzialania antypanstwowe i wrogie panstwo (panstwo watykan
    > dzialania wymienione dalej)
    > - wypompowywanie pieniedzy najdotkliwiej dotyka najubozszych (obnizenie
    > jakosci zycia wywoluje powszechnie znane skutki spoleczne i inne)
    > - zawsze mozna obwinic boga za wlasne niepowodzenia (i to chyba jest
    > glowna przyczyna popularnosci religii) zamiast wziac sie za prace. skutek:
    > najubozsi nadal sa ubodzy
    > - niekorzystne dla spoleczenstwa kierunki nacisku jako nakazy boskie maja

    to ty uciekłeś... :)

  • 28. Data: 2007-04-10 01:25:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SDD wrote:

    > I jeszcze jedno - dlaczego komunizm przegral, chociaz polepszyl sytuacje
    > milionow a pogorszyl nielicznych?

    Polepszył? ROTFL (pomijam taki detal, że komunizm zasadniczo wystąpił
    tylko... we wczesnochrześcijańskich komunach ;) )

    > Przyczyn jest wiele - ale z cala pewnoscia jedna z wazniejszych jest
    > odrzucenie religii (a w zasadzie proba stworzenia nowej). O ile reforma

    ROTFL

    Może tak idź sobie ze swoją fundamentalistyczną propagandą na
    pl.soc.religia, OK?

  • 29. Data: 2007-04-10 01:27:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Eee, komunizm się przecież dobrze trzyma i jak tak dalej pójdzie to
    > będzie trząsł gospodarką światową. Chodzi oczywiście o Chiny.

    To w Chinach niby jest komunizm? Hehehe... Dobre :)

  • 30. Data: 2007-04-10 01:34:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Angie wrote:

> [...]
    > przestepcy od popelninia zbrodni. Poczytaj Theresiane - wachlarz kar tam
    > przewidzianych byl imponujacy i bynajmniej grozba ich zastosowania nie

    Zostaw... Fundziaka nie przekonasz...