    From: "Maria Konopka" <m...@p...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Świadectwo pracy c.d.
    Date: Sun, 09 Jan 2005 17:22:49 GMT

    > 7 dni od
    > z akt
    > 5

    > przez
    > niego
    >
    > Szanowna Pani,
    > Przed wydaniem nowego świadectwa pracy pracodawca mógł zażądać (wg
    > mnie powinien to zrobić) zwrotu poprzedniego świadectwa pracy i od
    > tego zwrotu uzależnić wydanie poprawionego świadectwa pracy.
    > Dla Pani również wygodniejszy będzie zwrot pierwszego świadectwa pracy
    > (z którego treścią Pani się nie zgadzała), oczywiście za
    > potwierdzeniem.
> [...]

    Pytałam o podstawę prawną a nie moralną ocenę czegoś czego Pan nie zrozumiał
    i w dodatku zaczął opacznie internpretować a na koniec insynuuje mi
    nieuczciowość. To pracodawca był w stosunku do mnie nie uczciwy bo jego
    pierwsze Świadectwo pracy było niezgodne z prawdą.

    Poza tym pracodawca jeszcze nie wydał mi tego świadectwa a jego wydanie
    uzależnia od oddania starego.Więc dlaczego insynuuje mi Pan to, że chcę się
    posługiwać starym lub oboma świadectwami? Nonsens.
    Gdzie to jest prawnie uregulowane?

    Świadectwo pracy jest dla pracownika a nie dla pracodawcy. Więc normalnym
    jest, że to pracownikowi powinno zależeć na zniszczeniu nieprawdziwego
    świadectwa (jednej z dwóch kopii) przez pracodawcę w jego aktach osobowych.
    Nie rozumiem jaką korzyść albo szkodę byłemu pracodawcy może poczynić były
    pracownik z posiadania starego niekorzystnego dla niego świadectwa pracy i
    posiadania nowego?

    Jakie rozporządzenie mówi o tym, że pracownik musi oddać stare świadectwo
    pracy aby uzyskać nowe, poprawione na takie zgodne z prawdą? Nie znalazłam
    żadnego przepisu na potwierdzenie Pana poprzedniej wypowiedzi. Może jednak
    Pan zechce łaskawie poprzeć swoją poradę prawną albo przyzna, że się Panu
    "wydaje".

    Z góry dziękuję
    Anna