  • 1. Data: 2004-07-16 16:07:44
    Temat: Świadczenia dla kobiet w ciąży.
    Od: "katarzis" <k...@w...pl>

    Przypomniałam sobie jeszcze takie pytanie. Czy przysługują mi jakieś
    świadczenia? Jestem w ciąży i nie mam przepracowanego roku. Czy w trakcie
    ciąży lub po urodzeniu dziecka będe mogła na jakieś świadczenia liczyc?

    Dziękuję za wypowiedzi.

    Kasia

  • 2. Data: 2004-07-16 23:20:51
    Temat: Re: Świadczenia dla kobiet w ciąży.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

  • 3. Data: 2004-07-22 08:21:39
    Od: "och karol" <o...@W...gazeta.pl>

    katarzis <k...@w...pl> napisał(a):
    > Przypomniałam sobie jeszcze takie pytanie. Czy przysługują mi jakieś
    > świadczenia? Jestem w ciąży i nie mam przepracowanego roku. Czy w trakcie
    > ciąży lub po urodzeniu dziecka będe mogła na jakieś świadczenia liczyc?

    Może sie mylę ale moim zdaniem zgodnie z Ustawą z dnia 25 czerwca 1999 r. o
    świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa przysługujue Ci zasiłek chorobowy od 1-go dnia pracy a potem
    normalny zasiłek macierzyński.
    Znane są przypadki, że ZUS wstrzymywał wypłaty zasiłku chorobowego w
    sytuacjach gdy poczęcie miało miejsce przed podpisaniem umowy o pracę
    tłumacząc to "wyłudzaniem zasiłku chorobowego" lecz czytałem, że takie sprawy
    zawsze przegrywał. Kobieta w ciąży i w pierwszych miesiącach macierzyństwa
    jest pod szczególną ochroną prawną.
    Poszykaj na googlach tej ustawy i poczytaj - warto.

    pozdr

    karol