  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SuperComputer, czemu to dziala??
    Date: Wed, 5 Oct 2005 16:53:42 +0200

    news:slrndk7os2.lsg.januszek@lexx.eu.org...

    > Czytalem o tym duzo i nadal nie rozumiem dlaczego ich dzialalnosc ma byc
    > niezgodna z prawem? Mozesz mi to wyjasnic?

    Bo sprzedaja ludziom towar zupelnie inny niz tez po ktory ludzie przychodza?
    Nawet sami sprzedawcy przy podpisywaniu umowy zapewniaja klientow ze
    otrzymaja taki sprzet jak na ulotce.

    Poza tym zgodnie z ustawa konsumencka z 27 lipca 2002 roku sprzedawca jest
    zobowiazany zapewnic w miejscu sprzedazy odpowiednie warunki techniczno
    organizacyjne umozliwiajace dokonanie wyboru towaru konsumpcyjnego,
    sprawdzenie jakosci i kompletnosci oraz funkcjonowania glownych mechanizmow
    i podstawowych podzespolow. A oni tego nie zapewniaja, bo w salonach nie ma
    nic!!

    Poza tym, klienci zawsze moga powolywac sie na to, wiec nie sa na takiej
    straconej pozycji jakby sie moglo wydawac:

    Art. 86. § 1. Jeżeli błąd wywołała druga strona podstępnie, uchylenie się od
    skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu może nastąpić
    także wtedy, gdy błąd nie był istotny, jak również wtedy, gdy nie dotyczył
    treści czynności prawnej.

    Jacek