  • Data: 2006-11-12 15:59:22
    Temat: Re: Styl życia, a szkoła
    Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 16:26:44 +0100, Jasko Bartnik w wiadomości
    <news:op.tiws6uwia2iefb@sempron> napisał(a):

    > Z ktorej ustawy

    O systemie oświaty.

    > I czy to oznacza, ze moga stosowac wszelkie srodki

    Wszelkie dopuszczone przez współczesną pedagogikę.

    > Czemu nauczyciel mialby miec wieksza wladze nad uczniem niz rodzic?

    Większą nie, jednak nie zapominaj, że władztwo nauczyciela w szkole, jak i
    rodzica w domu, wynika z _ustawy_.

    > Nauczyciel powinien wychowywac. Ale nie moze zabronic komus jesc wolowiny
    > bo jest niezdrowa.

    Jest udowodnione, że jest niezdrowa? Ja na ten przyklad wołowinę jadam.

    > Jesli uczen nie przejmuje sie konsekwencjami to juz - chyba - tylko jego sprawa.

    Nie tylko jego sprawa. Uczeń nie jest dojrzały i często nie jest zdolny
    prawidłowo ocenić, co jest dla niego dobre, a co nie.

    > Nauczycielom moze sie to nie podobac, powinni zareagowac tlumaczac, ze cos
    > takiego nie przystoi obywatelowi RP.

    Tłumaczenie dziecku nie jest jedyną metodą wychowawczą.

    > Ale zmuszac ucznia do noszenia stroju klauna?

    Pisał coś autor o stroju klowna?

    > Nawet rodzic nie moze tak katowac swojego dzieciaka.

    Pisał coś autor o katowaniu?

    > Czy w tej sytuacji (skoro tak wszystko formalizujemy) nauczyciel nie
    > powinien wystapic z prosba o konsultacje takiego przypaku ze swoim
    > przelozonym, tam sporzadzic odpowiednie pismo do ucznia a nastepnie
    > przedstawic je uczniowi?

    Uważasz, że nauczyciel ma obowiązek porozumiewać się z uczniem na piśmie?

    > A moze faktycznie szary nauczyciel ma uprawnienia wieksze niz dopuszcza konstytucja

    Ma uprawnienia takie, jakie dopuszcza ustawa, i jest to zgodne z
    konstytucją.

    > i moze ucznia ponizyc, katowac fizycznie i psychicznie, nakazac wlozyc sobie
    > kubel na glowe i stac w koncie przez najblizsze dwa miesiace?

    Nie manipuluj.

    > "tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego
    > bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska,
    > zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób"
    > Z ciekawosci - ktore z powyzszych definiuje uzywanie na przerwie telefonow
    > komorkowych?

    Sądzisz, że konstytucja reguluje sprawę używania telefonów podczas lekcji?

    Słowa: "gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa
    lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności
    publicznej, albo wolności i praw innych osób" odnoszą się do samego faktu
    oddania ucznia pod opiekę wychowawczą nauczyciela, a nie do poszczególnych
    zakazów, jakie na dziecko w procesie wychowania będą nakładane.

    > Albo noszenie niebieskich skarpetek?

    Przestań.

    --
    Sz.