    From: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Styl życia, a szkoła
    Date: Sat, 11 Nov 2006 21:55:35 +0100

    > Witam,
    > W moim mniemaniu konstytucja gwarantuje mi prawo do wolności i np.
    > ubierania się w sposób jaki mi się podoba. Czy nauczyciel na terenie
    > szkoły ma jakieś specjalne przywileje, które dają mu możliwość kogokolwiek
    > ganić i narzucać np. styl ubierania się zgodny z własnym widzi-misie?
    > Proszę o wypowiedzi najlepiej poparte jakąś podstawą prawą.
    >
    > Pozdrawiam.

    Podstawy to ci nie podam, ale jak ja chodziłem to szkoły średniej a
    kończyłem ją jakieś 10 lat temu to mi często dyrektor podsuwał do czytania
    regulamin szkoły rozdział "obowiązki ucznia". Wtedy tam pisało, że za
    nieprzestrzeganie regulaminu grozi usunięcie ze szkoły.
    Jeżeli więc w regulaminie był punkt, że nie wolno w czapce chodzić to myślę
    że ktoś kto w tej czapce musi chodzić mógł wybrać inną szkołę. Przecież
    obowiązku nie miał akurat do tej szkoły iść.

    Takie było tłumaczenie dyrektora, który widział moje długie włosy.
    A był zakaz noszenia długich. No i co? Ano jakoś się mi udało skończyć
    szkołę.

    Ale gdybym był nauczycielem, a zobaczyłbym ucznia który pisze sms na lekcji
    to bym go dokładnie przepytał z przebiegu lekcji. A gdyby ktoś miał sprawę
    ważną do obgadania na mojej lekcji i zacząłby gadać przez komórkę to by
    wyleciał z lekcji za drzwi. A na następnej bym go przepytał.

    A ty wogóle jak sobie wyobrażasz lekcję z 30 osobami w klasie którym nagle
    wyskoczy pilna sprawa do obgadania. co 1,5 minuty dzwonek tel i gadanie?
    Tego was teraz uczą w szkołach? Tak się zachowują nauczyciele?

    Na studiach jak komuś zadzwonił telefon to też wylatywał za drzwi. I
    nieważne czy to były ćwiczenia, czy wykłady. I nawet się nie dziwię
    prowadzącym.

    --
    PawełJ