    From: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Student czy profesor właścicielami praw do notatek
    Date: Wed, 01 Nov 2006 12:59:28 +0100

    witek napisał(a):

    > Wykładowca nie podpisuje żadnej umowy.
    > W większości uczelni jest mianowany na stanowisko.

    Umowe o prace, umowe zlecenie. W zaleznosci od typu uczelnie (prywatna,
    państwowa). Tak czy inaczej jego obowiązkiem jest przekazywanie swojej
    wiedzy, rodzaj umowy jest sprawda drugorzędną. Ważny jest jej przedmiot.

    > To nie jest umowa kupna sprzedaży więc niczego nie kupujesz.

    Naprawde? Umowa o świadczenie usługi. Gdzie usługa /towarem jest
    przekazywanie wiedzy i umożliwienie jej pozyskania.

    > Możesz zrobić z notatkami co ze chcesz, bo sam je stworzyłeś.
    > Możesz je zniszczyć, sprzedać, powielić, ale nie możesz nic zrobić z treścią
    > notatek czyli samym wykładem, bo po za prawem do wysłuchania go nic więcej
    > nie masz.
    > Nie możesz na podstawie notatek wydać książki, poprowadzić własnego wykładu,
    > itp itd.

    Pierdoły wygadujesz. Posługując się Twoją logiką, nie mozna pisać prac
    magisterskich (i innych) na podstawie materiałów obcych.
    Zastanawia mnie także, na jakiej podstawie ów wykładowca prowadzi swoje
    wyklady? Sugerujesz ze to całej wiedzy dochodzil samodzielnie a nie na
    podstawie istniejacej literatury/wykladow???
    Racz zauważyć również, że notatki mogą być dosłowne lub niedosłowne,
    wtedy Ty jesteś ich autorem, bo są twórczą kompilacją wiedzy
    przekazywanej przez wykładowce i możesz robić z nimi co się Tobie podoba.

    pozdrawiam,
    Przemek O.