    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 29 Aug 2012 01:03:18 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Strefa płatnego parkowania

    On Tue, 28 Aug 2012, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał

    > Strafa płatnego parkowania, to obszar oznaczony odpowiednimi znakami. Jak nie
    > ma znaków, to nie jest to strefa parkowania i tyle.

    Aczkolwiek ideę rozumiem (i podzielam), to do jej wsparcia potrzebny
    jest przepis. Do tego nie działa negacja prosta, znaczy z istnienia
    znaku nie da się wywieść że to jest warunek konieczny (a tym samym
    iż brak istniejącego znaku stanowi o nieskuteczności strefy).

    Zajrzałem do PoRD i widzę, że definicje "strefy ruchu" i "strefy
    zamieszkania" są, dokładnie odpowiadające temu co napisałeś.
    Ale "strefy parkowania" tam nie ma!

    Tu uwaga: trzeba by iść dalej i ustalić, jakie jest kryterium ew.
    nakazu (bo wcale nie jest oczywiste, że samo istnienie strefy stanowi
    o obowiązku opłaty - tu też warunkiem może być oznaczenie).

    Ale ja na razie poprzestaję na poprzednim - czy istnieje przepis,
    że strefa (parkowania) jest z definicji oznaczona?
    Oczywiście to może być w przepisach o ustanowieniu takiej strefy,
    a zdrowia szukać (ani pomysłu gdzie zacząć) nie mam!

    pzdr, Gotfryd