    From: "Krzysztof Winnicki" <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Strata paszportu a sprawa policyjna
    Date: Thu, 25 May 2006 17:31:52 +0200

    news:e52l0q$dq2$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "wojtas" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > ta
    >

    > A na jaką to okoliczność ów papierek masz mieć? Co Konsula obchodzi,
    > że w przeszłości zgubiłeś swój paszport? Moim zdanie pani nie ma
    > racji. Zadzwoń dla pewności do konsulatu. Bo na Policji nie dostaniesz
    > tak naprawdę żadnego "świstka", bo niby na jaką okoliczność by Ci
    > mieli go wystawić. Wystawia się potwierdzenie, jeśli byś utracił
    > paszport w wyniku przestępstwa lub wykroczenia. A i to jest to
    > zaświadczenie o złożeniu przez Ciebie zawiadomienia, co wcale nie musi
> [...]

    Może dlatego, że umawiając się na wizytę z konsulem, podajesz numer swojego
    paszportu, i może wydać się to troche dziwne, że przychodzisz z paszportem,
    który posiada zupełnie inny numer od wcześniej podanego.
    I tu z pomocą przychodzi karteczka, dzieki której konsul wie co się stało z
    paszportem
    i skąd te inne numery się wzięły. Inna sprawa, czy takiego zaświadczenia nie
    może wydać urząd, w którym złożyłeś wniosek o nowy paszkort ? nie wiem czy
    policja wystawi Ci takie zaświadczenie jeśli utrata paszportu nie była
    wynikiem np. kradzieży.

    pozdr.
    KW