  • 151. Data: 2021-04-06 15:43:18
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > W Londynie nic im nie mięknie, ale to może dlatego, że nie są milicją
    > partii, która jest w komitywie z ideologią rzymsko-pedofilską.
    >
    > https://tvn24.pl/polska/londyn-policja-przerwala-nab
    ozenstwo-w-polskim-kosciele-chrystusa-krola-w-balham
    -5060015

    > "Policja przerwała wielkopiątkowe nabożeństwo w polskim kościele w
    > londyńskiej dzielnicy Balham. Zdaniem funkcjonariuszy wierni złamali
    > obowiązujące w związku z lockdownem zasady."

    AFAIR Przerwali "groźbami" nie tylko wobec "organizatora" *ale i uczestników*.

    --
    A. Filip

  • 152. Data: 2021-04-06 15:51:32
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 5 Apr 2021 22:30:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Dawno, dawno temu, bo aż w XVIII wieku w nieodległej Szwajcarii żył taki
    > matematyk i fizyk. Nazywał się Daniel Bernoulli i generalnie był dość
    > łebski, więc wiele mądrych rzeczy wymyślił. Między innymi w 1738 roku
    > ułożył takie równanie będące jednym z podstawowych praw fizyki.
    > Potraktuj masę wiernych, jako ciecz. Załóż, że się nie kręcą. Sprowadź
    > przestrzec do dwuwymiarowej, bo pewnie po głowach sobie nie chodzą.
    >
    > No i powinieneś zrozumieć, czemu przy stałej prędkości wiernych te fale
    > z tyłu nadbiegną na tych przy drzwiach.

    W przeciwieństwie do cząsteczek cieczy, ludzie mają oczy i - w większości -
    szeroko rozumianą kulturę osobistą, więc nie napierają na bliźnich
    stojących przed nimi w wąskim przejściu.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 153. Data: 2021-04-06 16:25:31
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Robert Tomasik w

    > Czemu. Myślałem, ze lubisz tak osobiście. :-)

    Osobiście, to mogę się z Tobą spotkać, wypić piwo, dać w ryj...

    Ale skoro nie odpisujesz bezpośrednio na moja wiadomość, to waż słowa, i nie
    powołuj imienia mego na daremno!

    > Ty, to wiesz, co słowo epatować oznacza? Bo aż w słowniku sprawdziłem,
    > bo myślałem, ze źle wiem.

    Usiłujesz wywrzeć wrażenie, pisząc o okupacji i tajnych kompletach -- jeżeli
    to nie jest epatowanie, to ja nie nazywam się Tomasz

    > No i powinieneś zrozumieć, czemu przy stałej prędkości wiernych te fale
    > z tyłu nadbiegną na tych przy drzwiach.

    Kolejny dowód, ze do kościółka chadzają półmuzgi, które nie potrafią się
    ograniczyć, i kościółki trzeba jak siłownie zamknąć!

    > Boję się, że tym COVIDEM, to można się wymienić w pierdylionie miejsc.
    > Kościół jest jednym z nich, ale nie nie jedynym.

    No masz, siłownie, kina, teatry, galerie, restauracje -- wszystko zamknięte,
    a kościoły nie...
    Bój się Boga a nie COVIDA...

    --
    'Tom N'

  • 154. Data: 2021-04-06 17:58:38
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 06.04.2021 o 02:26 Marcin Debowski <a...@i...zoho.com> pisze:

    > Jeśli ktoś sobie ten budynek kościelny
    > rozbuduje czy przerobi i nie da się ustalic kto to zrobił, to co robi
    > inspekcja budowlana? Albo jakaś pożarowa, jesli stwierdzi brak stosownych
    > wyjść i oznakowań?

    Przeprosi, że zawraca gitarę księdzu dobrodziejowi.
    Kamil

  • 155. Data: 2021-04-06 18:08:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kubuś Puchatek <k...@k...org> pisze:

    > Przeprosi, że zawraca gitarę księdzu dobrodziejowi.

    Raz na parędziesiąt lat zabójczy+ pożar w jakimś polskim kościele jest
    statystycznie gwarantowany IMHO. Możesz sobie wyobrazić jak po nim będą
    sprawdzać szczególnie jak KRK poleci z obroną po linii "No przecież nikt
    się nie czepiał!".

    --
    A. Filip

  • 156. Data: 2021-04-06 19:32:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]

    >londyńskiej dzielnicy Balham. Zdaniem funkcjonariuszy wierni złamali
    >obowiązujące w związku z lockdownem zasady."

    No ba, wiadomo, ze angielska policja jest w komitywie z ideologia
    anglo-chrzescijanska :-)

    J.

  • 157. Data: 2021-04-06 20:11:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Sanepid na razie przegrywa rozprawę za rozprawą. Ogólnie wygląda na to,
    > że to obecnie organizacja przestępcza, bo bezprawnie nakłada kary.
    > Przypominam, że o ile obywatel ma postępować zgodnie z prawem, a co nie
    > jest zakazane, to jest dozwolone, to funkcjonariusz i urzędnik ma
    > postępować zgodnie z prawem i w granicach prawa. Więc wszelkie
    > kombinacje z nagnaniem rzeczywistości moim zdaniem powinny się kończyć
    > 231 KK

    Naginanie rzeczywistości, to jest akurat inne przestępstwo. Tworzenie
    fałszywych dowodów przeważnie łapie się tam w okolicy 233~235 kk. Jeśli
    chodzi o art. 231 kk, to jest dość bogate orzecznictwo związane z
    odpowiedzialnością administracyjną urzędników. Generalnie urzędnikowi
    trzeba by było udowodnić celowe działanie na szkodę przedsiębiorcy, a
    niejasność przepisów wydaje się co najmniej podważać taką koncepcję.

    --
    Robert Tomasik

  • 158. Data: 2021-04-06 21:02:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > rozbuduje czy przerobi i nie da się ustalic kto to zrobił, to co robi
    > inspekcja budowlana? Albo jakaś pożarowa, jesli stwierdzi brak stosownych

    W wypadku prawa budowlanego odpowiedzialność spada na profesjonalistów w
    tej sytuacji. Jak u Ciebie w domu się okaże, że dach się zawali, to
    "działkę" chwyci kierownik budowy, jeśli wykonał to niezgodnie z
    projektem, albo projektant, jeśli się okaże, ze źle zaprojektował. Ale
    przecież nie inwestor, bo ten może nie mieć zielonego o tym pojęcia.

    U nas lata temu był taki wypadek przy budowie kościoła. Budowali to w
    taki sposób, że każda rodzina miała ileś tam dni odpracować. Co bogatsi
    wykupywali usługę odpracowania przez kogoś, ale biedniejsi sami
    przychodzili. I taki jeden biedniejszy spadł z rusztowania i się zabił.

    Pamiętam, że nagle się okazało, ze on sobie tak spacerował po tym
    rusztowaniu. No bo przecież nikt go nie zatrudniał. Kierownik budowy, to
    w ogóle nie wiedział, że tam jacyś ludzie pracują. Mury się same
    wznosiły z pomocą boską. :-)>
    > Przyznam, że dawno się zgubiłem z czego wynikają obecne zaostrzenia, te
    > 20m2 na osobę ma jakies w ogóle podstawy prawne? Przyjmując, że tak, nie
    > ma tam nigdzie informacji na kim ciąży obowiązek zadbania aby te 20m2/os
    > były zachowane?

    Ja też tego jakoś wnikliwie nie śledzę. Natomiast taki obowiązek musi
    wprost być wskazany w ustawie. W wypadku przedsiębiorcy mamy art. 18
    ustawę z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej. Ale
    to nie zadziała w wypadku kościoła.

    W wypadku Proboszcza, to jego rolę określa prawo kanoniczne, które
    konkordatem zobowiązaliśmy się stosować. Tak na szybkiego, to znalazłem
    kilka jego obowiązków. Nie będę tego wypisywał, bo każdy może sobie sam
    sprawdzić (Rozdział VI, od kan. 515 w górę).

    Moim zdaniem zastosowanie do określenia, kto ma liczyć wiernych mają
    przepisy od kan. 1273 wzwyż. Tu mowa o zarządcy, a nie proboszczu. Za
    mało znam strukturę Kościoła, by się jednoznacznie wypowiadać, ale zdaje
    się, że tym zarządem zajmują się Rady Parafialne. Czy też one mają
    liczyć wiernych? Ja w każdym razie nie wiem, kto to powinien robić, a
    przede wszystkim mam wątpliwość, czy proboszcz.

    > MZ jeśli nie da się przypisac winy bo:
    > - nikt nie ma metra w oku, więc może się pomylić
    > - nikt nie ma oczu na około głowy i na antenkach, więc też może się wypadek
    > zdarzyć, że ktos tam się zblizy, wyjdzie zza wegła itp.

    No moim zdaniem też.

    > ...to MZ w ogóle nie ma wykroczenia. Ale jesli np. informuje się dwie osoby,
    > że są zbyt siebie blisko i one nic z tym nie robią, mimo, że mogą, to już
    > jest i to u obu. Można by się zastanowić, co, jeśli obie stwierdzą, że
    > spodziewały się, że to ta druga się ruszy, ale MZ to dość słaba linia obrony.

    Toteż w mojej ocenie sam obowiązek jest kretyński i niemożliwy do
    wyegzekwowania w praktyce. No chyba, że ktoś się poczuje winnym i
    przyjmie mandat. Nie można polecić ludziom rozsunąć się, bo nie wiadomo
    kto, w jakim kierunku i dlaczego on ma się "rozejść".

    --
    Robert Tomasik

  • 159. Data: 2021-04-06 21:07:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.04.2021 o 15:51, Olin pisze:

    > W przeciwieństwie do cząsteczek cieczy, ludzie mają oczy i - w większości -
    > szeroko rozumianą kulturę osobistą, więc nie napierają na bliźnich
    > stojących przed nimi w wąskim przejściu.

    Czas niekoniecznie ku temu sprzyja, ale spróbuj rzucić okiem, jak sie,
    tłum przemieszcza i napisz, czy nadal uważasz, ze ma oczy :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 160. Data: 2021-04-06 21:10:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Przepisy ppoż wymagają wyjść ewakuacyjnych z dzwignią, czy szybka, młoteczek,
    > kluczyk, też są ok?

    W wypadku starego kościoła z oknami pod sufitem, to raczej kilof do
    rozwalenia ściany.

    --
    Robert Tomasik