eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid] › Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie
    limitów epidemiologicznych [kowid]
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <bQgaI.44182$_UC8.26273@fx35.ams1> <a...@w...eu>
    <LPtaI.210710$ZHb1.8221@fx41.ams1> <a...@w...eu>
    <X...@1...0.0.1>
    <606b1183$0$519$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <606b3b7e$0$499$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <606b7991$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <606cd59b$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 07 Apr 2021 00:59:59 GMT

    > Widzisz, bo Ty nie wiesz, co piszesz. Jak rada parafialna, to w
    > praktyce kogo chcesz ukarać? W wypadku sklepu, to jeszcze SANEPID
    > decyzje w odniesieniu do podmiotu wydać może. Mniejsza o to, czy
    > się w sądzie utrzyma, ale może. A w wypadku Kościoła? Wydasz
    > decyzje na Papierza?
    >
    > Czepisz się rady, to każdy z jej członków powie, że on w sumie nie
    > był na tej mszy. A jak nawet był, to z czego wynika, ze on ma
    > liczyć. A może kolega. Zakaz łatwo wprowadzić. Ale zrobić to tak,
    > żeby się dało egzekwować, to już nie jest takie proste.

    Skoro jest przepis, skoro kosciołem (budynkiem) zarzadza, jak
    twierdzisz rada parafialna, to w momencie pojawienia sie obostrzen ta
    rada powinna okreslic w jakis sposób obostrzenia beda realizowane.
    I okreslic w jaki sposób beda realizowane.

> [...]
    > 2) Odprawiający dane nabożeństwo ksiądz nie, bo on ma tylko się
    > modlić.
    > Wierni w tym współuczestniczą. Zresztą jak stoi przy ołtarzu,
    > to nie będzie jednocześnie biegał do drzwi i zliczał
    > wchodzących, a w dużym kościele, to może po prostu nie widzieć
    > wszystkich wiernych.
    > 3) Rada parafialna zarządza majątkiem, ale czemu miałaby liczyć
    > wiernych?
    > 4) Do wiernych też trudno się czepiać, bo trudno, by każdy
    > wchodzący
    > biegał po kościele i liczył, czy jeszcze może, czy już nie.

    https://www.money.pl/gospodarka/limit-wiernych-w-kos
    ciele-przekroczony-
    o-240-osob-proboszcz-dostal-mandat-20-zlotych-662507
    5696892480a.html

    Jak rozumiem, sugerujesz, ze ktos tutaj nielegalnie wystawił mandat?
    Policjanci nie wiedzieli?

    Odpowiadajac na twoje pytanie - osoba odpowiedzialna powinna być
    odpowiedzialna.
    Nagle sie okazało ze w Polsce stoja tysiace kosciołów i NIKT za nie nie
    odpowiada.
    To bardzo wygodne i dla mnie osobiscie kuriozalne.

    > Najprościej byłoby zamknąć kościoły, ale w Konkordacie
    > pozbawiliśmy się tej możliwości. Powieliliśmy to w Konstytucji.
    > Nawet - w odróżnieniu do przedsiębiorców - nie zostawiliśmy sobie
    > możliwości ograniczeni w stanie wyjątkowy, ograniczenia tego
    > ustawą. O radosnych pomysłach Tweetowania nie wspominam.

    Tej Kononowicz, najłatwiej byłoby zamknac? ;-D

    > By uprzedzić pomysły wywodzenia z mandatów przyjętych tego nakazu,
    > to zwracam uwagę, że ludzie często przyjmują mandaty dla tzw.
    > "świętego spokoju". Ma kierowca wątpliwości, czy policjant dobrze
    > prędkość zmierzył, ale szkoda mu czasu i woli zapłacić 50 zł i
    > mieć święty spokój. Nie do końca oznacza to, ze wykroczenie
    > popełnił. To po prostu taki "układ". Ja dobrowolnie ktoś się karze
    > poddaje na zasadzie art. 335 kpk, to też sąd na to tylko "rzuca
    > okiem" i wcale bym się nie zdziwił, gdyby raz na czas niewinny się
    > nie przyznał.

    Ok, to prawda ale to po stronie nieprofesjonalnej.
    A co ze strona wystawiajaca, profesjonalna?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin