  • Data: 2015-03-06 00:30:40
    Temat: Re: Stopka prawna emaila
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Mar 2015, Krzysztof kw1618 z Warszawy wrote:

    > znakomite pytanie !!

    I znakomita uwaga :) (nie żartuję, do odbicia piłeczki
    potrzebne jest dobre podanie :))

    [...]
    > tak list elektroniczny trudno aby "wpadł" do niewłasciwej
    > e-skrzynki; co najwyżej nadawca może się pomylić w adresie email
    > i przypadkiem adres @ bedzie prawidłowy, ale to wina nadawcy, ze nie
    > sprawdził adresu przed wysłaniem

    No to mamy list (elektroniczny) z ewidentnie zaadresowaną
    (co wynika z treści) *inną* osobą - i błędnie klikniętym adresatem
    (czy już kiedyś pisałem, że "klikalność" jest z samej swojej istoty
    niebezpieczna?)
    Błąd, wina, niestaranność (niekoniecznie rażąca).

    I co (ta wina) zmienia w kwestii oczywistości faktu, że odbiorca
    NIE jest zamierzonym adresatem?
    Art.56 i art. 60 KC przestały obowiązywać?
    Link dla chętnych:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,9,9,204,8322
    8,20150115,art-56-65-przepisy-ogolne.html

    Bo jeśli nie, to niby dlaczego nie ma obowiązywać ochrona tajemnicy
    korespondencji?

    pzdr, Gotfryd