    From: "sotb" <s...@n...netu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stluczka-> przyznanie sie do winy niepotrzebne
    Date: Fri, 16 Nov 2007 10:42:49 +0100

    >problem jest taki ze nikt nie dostal bo policja przyjechala dopiero po
    >spisaniu oswiadczenia a ja po tym jak mnie zakrzyczalo kilku kolegow
    >tego drugiego kierowcy myslalem ze to moja wina wiec napisalem
    >oswiadczenie. potem przyjechaly miski i powiedzialy ze niepotrzebnie
    >cokolwiek podpisywalem bo to wina drugiego kierowcy wg kodeksu
    >drogowego i jeszcze by dostal mandat.

    W zeszłym roku miałem taką sytuację: Na wąskiej drodze, poza miastem, gdzie
    ledwo mieściły się dwa auta doszło do niewielkiej kolizji. Po wyjeździe ze
    skrzyżowania jechałem z prędkością około 30 km. Zbliżałem się do w zasadzie
    do dość ostrego zakrętu, ale z dobrą widocznością poprzez rzadkie drzewa. Z
    przeciwka jechał dziadek z prędkością (przypuszczam) 80-90. Uwalił mi
    lusterko. Mimo, że jechałem zupełnie przy krawędzi jezdni, to mi to lusterko
    uwalił. Dziadek proponował wymienienie się OC. Przekonany o jego winie
    wezwałem policję. Policja stwierdziła, żę winę ponoszę ja, ponieważ po mojej
    stronie było pobocze. Niestety, mimo, że potwierdzali moje uwagi co do braku
    możliwości zjechania na pobocze, to nie wzięli tego faktu pod uwagę. Pobocze
    było niżej niż mogły sięgnąć moje koła. Dziadek miał eleganckie pobocze i
    mógł zjechać. Miałem sobie gminę do sądu podać o odszkodowanie, bo to ich
    sprawa żeby dbać o pobocze.
    Gliniarze mają swoje przepisy i logika nie ma tu znaczenia. Można się w
    sądzie dopiero bronić.

    SOTB