  • Date: Sun, 03 Aug 2008 00:46:50 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stłuczka na skrzyżowaniu - kto winny?

    d...@p...pl pisze:

    > Ale weź pod uwagę, że kierujący pojazdem ma obowiązek wyraźniej
    > syganalizacji zamiaru zamiany pasa lub kierunku jazdy. Po zakończeniu
    > manewru kierowca ma obowiązek niezwłocznie zaprzestać sygnalizacji.
    > Więc kierujący nie zaprzstając sygnalizacji złamał prawo drogowe.

    Nie zapinając pasów też by ustawę naruszyła. I co z tego?

    > Ja zaś mam prawo zakładać, że inny kierujący pojazdem przestrzega
    > przepisów ruchy drogowego. Wyjeżdzając z drogi podporządkowanej

    Nie masz prawa ignorować rzeczywistości - zamykając oczy (czy odwracając
    się w drugą stronę) nie powodujesz zniknięcia obiektu.

    > złamałem prawo, ale było to konsekwencją wcześniejszego złamania prawa
    > przez innego kierowcę. Sprawa nie jest więc taka oczywista.

    Wymuszenie pierwszeństwa jest dość oczywiste.

    Weź też pod uwagę, że przepisy nie precyzują na ile wcześniej przed
    wykonaniem manewru należy sygnalizować ten zamiar - sygnalizacja może
    dotyczyć zjazdu zaraz za skrzyżowaniem.