    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Sthur jednak spierdalał z miejsca potrącenia
    Date: Sun, 04 Dec 2022 23:42:57 GMT

    On 2022-12-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    iste-dotarlismy-do-nagrania-ze-zdarzenia-video/chg5e
    lq
    ,75y,202.4h,58.34t/data=!3m9!1e1!3m7!1sKTbnZq5FmjXiC
    7j6F-4qkQ!2e0!7i16384!8i8192!9m2!1b1!2i51

    > Rzuć okiem na to z góry. Ten lewy pas jest dla zawracających, którzy
    > nadjeżdżają od północy. Fakt, że Stuhr po nim przejechał ścinając swój

    No właśnie nie rozumiem tego pasa dla zawracających. W tej cześci, gdzie
    doszło do kolizji widzę dwa jasno oznaczone pasy do skretu w lewo. To co
    przed i po wyprawiał motocyklista tego w tej chwili nie analizuję, ale
    do kolizji doszło bo Stuhr zamiast na skrajny lewy udał się na środkowy.
    Ogólnie, żeby nie powtarzać dyskuji, zgadzam się w pełni z argumentacją
    Szreka. Co do przepisów, to nie wiem, ale te prawie 40 lat temu na
    kursie uczyli mnie, żebym zajmował pas zgodnie z przyporządkowaniem od
    lewej do prawej, więc ja bym zajął lewy. Co więcej, wydawało mi się, że
    się nie powinno zmieniać pasów w obrębie skrzyżowania, ale może sobie
    coś ubzdurałem.

> [...]
    > późniejszego szeryfowania, zajeżdżania i blokowania drogi itd.
    > Zwłaszcza, że motocyklista nie miał zielonego pojęcia, że Stuhr jest pod
    > wpływem (co stanowi przestępstwo). I do tego zmierzam, a nie do
    > wykazywania, że Stuhr dobrze jechał, a motocyklista źle.

    > Wyobraź sobie, że faktycznie kierujący nie ogarnął tego otarcia - co
    > wcale w tym konkretnym wypadku nie jest wykluczone - a powiedzmy wiezie
    > jakąś większa gotówkę z utargu. Albo kierujący ma powody do obawiania
    > się o swoje życie i takiego zajeżdżającego potraktuje jako napastnika.

    Nie skosił tego motoru i nie widać aby motocyklista miał jakiekolwiek
    problemy z utrzymaniem się na motorze. Kąt natarcia jest taki, że mógł
    się chyba otrzeć o samochód Stuhra po prostu nogą i w takiej sytuacji
    faktycznie Stuhr mógł nie usłyszeć. Jakby puknął, nawet pomijalnie,
    czymkolwiek twardym w karoserię to wydaje się usłyszeć powinien, no
    chyba, że coś mu ta skrzypneło w tym samym czasie.

    Nb. w identyczny sposób załatwił mnie kiedyś pewien taksówkarz, tylko,
    że zamiast na inny pas pojechał sobie prosto i tam napotkał mnie
    skręcającego w lewo. Bo tak mu kazał klient.

    > Wiesz, jak może się takie szeryfowanie skończyć? Nawet celowym
    > rozjechaniem szeryfa w celu ucieczki przed "napadem", czy użyciem broni
    > do obrony.

    > Zwracam uwagę na niewłąściwość postępowania motocyklisty, a nie
    > usprawiedliwiam Stuhra.

    Co ja bym zrobił na miejscu motocyklisty, jakby mi się kompletnie nic
    nie stało, a otarł by się tylko ode mnie, na dwoje babka wróżyła. Kto
    wie, czy bym go nie gonił. I wtedy też jak wspomniał Szrek, jakby
    przeprosił, nie byłoby problemu. Czy łamałbym przy okazji cały kodeks
    Hamurabiego, chyba niekoniecznie. Ale jakby nie chciał się zatrzymać i
    mnie ignorował, lub stawiał się w czasie konfrontacji, to pewnie bym
    złożył jakieś zawiadomienie.

    --
    Marcin