  • 1. Data: 2006-04-20 13:16:18
    Temat: Sprzedaż ziemi i skarbowy - prośba o rade
    Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc w takiej sprawie.
    Sprzedałam ziemie pewnej firmie. Teraz urząd skarbowy wszczoł śledztwo,
    ponieważ uznali, że wycena ziemii była za niska. Dzwoniła dzisiaj do mnie
    pani z urzędu skarbowego i powiedziała, żebym się zgodziła na inną wycene
    ziemii, trochę wyższą i że ta firma już ustaliła z nią cene. No i mam
    pytanie, czy firma powinna mi za to dopłacić. Mam wysłać pismo, że się
    zgadzam na taką wycenę. Urzędniczka mówi, że nie będę musiała nic dopłacać,
    żadnej kary, ale czy na pewno?

    Anna S.

  • 2. Data: 2006-04-20 13:45:00
    Temat: Re: Sprzedaż ziemi i skarbowy - prośba o rade
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Anna Styś wrote:
> [...]
    > zgadzam na taką wycenę. Urzędniczka mówi, że nie będę musiała nic dopłacać,

    Wycena US jest robiona tylko na potrzeby zapłaty podatku.
    Wygląda to tak, że jak US uważa, że cena była zaniżona to wyznacza
    swoją własną na podstawie opinii/wyceny biegłego.
    Jeżeli cena wyznaczona przez biegłego różni się od twojej ceny więcej
    niż 1/3 to koszty zapłacisz ty.
    To co zrobił US to zaproponował wam ustalenie innej ceny na potrzeby
    podatku i od tej nowej ceny ktoś zapłaci podatek.
    oczywiście ma się to nijak do ceny sprzedaży i firma niczego ci dopłacać
    nie będzie.

  • 3. Data: 2006-04-20 13:46:38
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc w takiej sprawie.
    > Sprzedałam ziemie pewnej firmie. Teraz urząd skarbowy wszczoł śledztwo,
    > ponieważ uznali, że wycena ziemii była za niska.

    Nie wycena, tylko kwota transakcji.

    Dzwoniła dzisiaj do mnie
    > pani z urzędu skarbowego i powiedziała, żebym się zgodziła na inną wycene
    > ziemii, trochę wyższą i że ta firma już ustaliła z nią cene.

    Ciebie to praktycznie niedotyczy.

    No i mam
    > pytanie, czy firma powinna mi za to dopłacić.

    Za co?

    Mam wysłać pismo, że się
    > zgadzam na taką wycenę. Urzędniczka mówi, że nie będę musiała nic
    > dopłacać,
    > żadnej kary, ale czy na pewno?

    Chodzi o określenie wartości przedmiotu sprzedaży do obliczenia podatku od
    czynności cywilno-prawnych. Urzad skarbowy może wszcząć postepowanie mające
    na celu okreslenie wartości rynkowej przedmiotu sprzedaży. Jeśli okaże się,
    że wartość rynkowa jest większa o 33%, to nabywca zostanie obciążony
    kosztami wyceny + podatek zostanie naliczony od wartości rynkowej, a nie od
    ceny sprzedaży.
    Dla sprzedającego nie ma to znaczenia.

  • 4. Data: 2006-04-20 14:43:41
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>