eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż weksla - windykacja (czy jest tu ktoś kto sie zna na wekslach) › Re: Sprzedaż weksla - windykacja (czy jest tu ktoś kto sie zna na wekslach)
    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż weksla - windykacja (czy jest tu ktoś kto sie zna na
    wekslach)
    Date: 16 Feb 2004 21:32:57 +0100

    > Czy bank może sprzedać kredyt gotówkowy zabezpieczony wekslem,
    > w sytuacji kiedy ani własciciel kredytu ani jego poręczyciel nie zostali o
    > tym poinformowani a nie nie wyrazili nigdzie na to zgody? [ciach]

    powolujesz sie na art. 509. i 512. k.c. pewnie znasz ich tresc wiec nie bede
    cytowal. z tego, co ja zrozumialem czytajac te artykuly mysle, ze jest tak,
    iz do zawarcia przelewu wierzytelnosci nie jest potrzebna zgoda dluznika.
    jednakze gdy z umowy miedzy cedentem i jego dluznikiem badz innego dokumentu
    stwierdzajacego wierzytelnosc wynika, ze wierzyletnosc moze byc przeniesiona
    tylko za zgoda dluznika badz zostala wylaczona w ogole mozliwosc przeniesienia
    wierzytelnosci, to zastrzezenie jest skuteczne wobec nabywcy wierzytelnosci.
    nie musisz wyrazic zgody. wazne czy zastrzegles, aby bank nie mogl przeniesc.

    a co do art. 517. k.c. powiem, ze weksel in blanco moze byc przedmiotem obrotu
    jeszcze przed wypelnieniem. jezeli remitent (bank) wydaje weksel nowemu
    wierzycielowi, nastepuje to przez przeniesienie posiadania dokumentu. bank
    powienien tez wydac deklaracje wekslowa bo nabywca nie wypelnionego weksla
    powinien stosowac sie do tresci zawartego porozumienia z wystawca weksla
    in blanco.

    tak to chyba wyglada, prawda?
    pozdrawiam
    marcin