  • 1. Data: 2006-10-11 09:24:21
    Temat: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Od: marcin szczygielski <m...@n...spamu.wytnij.poczta.onet.pl>

    Witam,
    mam dylemat.
    Czy możliwa jest sprzedaż jakiegoś towaru z datę wcześniejszą niż data
    zakupu ???
    Tzn fakturę wystawiam klientowi 01.10 a fakturę zakupu otrzymam 10.10 z
    datą 10.10.

    Jeżeli NIE, proszę o jakieś paragraf.

    Dziękuję z góry

    Marcin Szczygielski

  • 2. Data: 2006-10-11 18:52:23
    Temat: Re: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik marcin szczygielski napisał:
> [...]
    > zakupu ???
    > Tzn fakturę wystawiam klientowi 01.10 a fakturę zakupu otrzymam 10.10 z

    jak mozesz sprzedac cos czego nie masz? skarbowka sie czepi.

  • 3. Data: 2006-10-12 06:23:21
    Od: marcin szczygielski <m...@n...spamu.wytnij.poczta.onet.pl>

    o`rety napisał(a):

    > jak mozesz sprzedac cos czego nie masz? skarbowka sie czepi.
    No i właśnie mój przełożony podważa tą opinię :)
    U niego w .de można dokonać takiej transakcji.

    Marcin Szczygielski

  • 4. Data: 2006-10-12 06:33:22
    Od: Schwester <j...@c...com>

    o`rety napisał(a):

    > jak mozesz sprzedac cos czego nie masz? skarbowka sie czepi.

    a jakiś paragraf?

  • 5. Data: 2006-10-12 08:15:03
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    marcin szczygielski napisał(a):

    > No i właśnie mój przełożony podważa tą opinię :)
    > U niego w .de można dokonać takiej transakcji.

    Ciekawa sprawa. Czego ma się czepić skarbówka, skoro z ich punktu
    widzenia dostaną VAT od czegoś co zostało opodatkowane zanim powstał
    obowiązek podatkowy? Co najwyżej podważą prawo do odliczenia VAT
    wynikające z f-ry zakupu - a to i tak o ile się ktoś uprze i podpasuje
    do tego jakiś paragraf, może dołożą do tego także i jakiś mandat za
    nierzetelne prowadzenie dokumentacji. Prawdopodobnie też zaczną dokładną
    kontrolę wszystkich trzech firm bo bedą myśleli, że takie
    "przedatowanie" to element jakiegoś grubszego 'wałka' etc.

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 6. Data: 2006-10-12 08:54:06
    Od: Schwester <j...@c...com>

    januszek napisał(a):
    > bo bedą myśleli, że takie
    > "przedatowanie" to element jakiegoś grubszego 'wałka' etc.

    Czemu od razu wałek?
    Wydaje mi się taka praktyka częsta w przypadku np. sprzedaży wysyłkowej.
    Ktoś kupuje jakiś towar w sklepie internetowym i robi natychmiast
    przelew (który sprzedawca księguje), a sprzedawca dopiero zaczyna się
    martwić skąd wziąć towar i leci do hurtowni albo sprowadza z
    kilkudniowym opóźnieniem.
    Na allegro też często są dopiski, że towar wysyłam dopiero za 2
    tygodnie, czylki ktoś zbiera zamówienia i kasę a dopiero potem kupuje towar.

    --
    Schwester

  • 7. Data: 2006-10-12 09:06:16
    Od: " bobesh" <b...@g...pl>

    Schwester <j...@c...com> napisał(a):

> [...]
    > Na allegro też często są dopiski, że towar wysyłam dopiero za 2
    > tygodnie, czylki ktoś zbiera zamówienia i kasę a dopiero potem kupuje towar.

    Zgadza się. Ale na księgowanym przelewie nie ma, że to zapłata za taką a taką
    fakturę, bo tej faktury nie ma.
    Faktura jest wystawiona dopiero jak towar jest na magazynie z
    adnotacją "zapłacone" przelewem z dnia itd.
    Innymi słowy - kase możesz wziąć wcześniej - nie ma przeszkód, fakture
    wystawić możesz dopiero na towar jak go masz.
    Zresztą w sytuacji o której piszesz doskonale sprawdzają się faktury pro-
    forma.

    regards

    bobesh

  • 8. Data: 2006-10-12 09:46:05
    Od: Schwester <j...@c...com>

    bobesh napisał(a):

> [...]
    > wystawić możesz dopiero na towar jak go masz.
    > Zresztą w sytuacji o której piszesz doskonale sprawdzają się faktury pro-

    A czy są na to jakieś paragrafy?

  • 9. Data: 2006-10-12 09:53:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 12-10-2006 o 11:06:16 bobesh <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > wystawić możesz dopiero na towar jak go masz.
    > Zresztą w sytuacji o której piszesz doskonale sprawdzają się faktury pro-

    Kasa idzie za umowę, faktura to tylko kwitek i podstawa księgowania, to że
    wpiszesz zapłata za fakturę X to skrót myślowy bo chyba nikt by za kawałek
    papieru nie płacił więcej niż 10gr.

    Przykładowo, jeśli nie dostaniesz faktury 'za telefon' to znaczy że możesz
    nie płacić?

    Oczywistym jest że przedpłata następuję przed wystawieniem faktury,
    nawet dla ministra jest to oczywiste bo w rozporządzeniu zawarł
    odpowiednie instrukcje
    jak takie coś się obsługuje :)

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-10-12 10:13:08
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Schwester napisał(a):

> [...]
    > Na allegro też często są dopiski, że towar wysyłam dopiero za 2
    > tygodnie, czylki ktoś zbiera zamówienia i kasę a dopiero potem kupuje

    IMHO to jest dupa (ze sie tak wyraze) a nie sprzedawca. Pozniej sa takie
    historie - zaplacilem, ale towaru nie dostalem, albo dostalem inny (bo
    juz w hurtowni nie bylo). Przez takich 'artystow' allegro uwazane jest
    przez wielu za miejsce na ktorym sprzedaja sami naciagacze.

    Pomijajac jednak to powyzej, to przeciez w momencie dokonania zakupu nie
    jest wystawiana faktura, ani zaden dokument potwierdzajacy sprzedaz
    towaru. Jedynie co jest to zakup dokonany przez uzytkownika i przelane
    pieniadze. Te jednak nie sa zwiazane z zaplata za zadna fakture.
    Jesli juz ktos bardzo chce cos takiego robic to przeciez istnieje
    faktura pro forma i ona wlasnie do tego sluzy.

    A to ze nie mozesz sprzedac towaru ktorego nie masz, to jest chyba
    logiczne (to ze 2+2 jest 4 tez nie wynika z ustawy a wszyscy jakos to
    uznaja (pomijajac specyficzne przypadki)).
    Zakladam ze sprzedaje towar ktorego nie mam. A co zrobic jesli po
    sprzedazy nie uda mi sie kupic towaru do odsprzedania?
    Jesli lubisz sobie robic problemy to ok...

    pozdrawiam,
    Przemek O.