    From: " bobesh" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż towaru przed zakupem
    Date: Thu, 12 Oct 2006 11:44:22 +0000 (UTC)

    t <r...@o...pl> napisał(a):

    > Kasa idzie za umowę, faktura to tylko kwitek i podstawa księgowania, to
    Ĺźe
    > wpiszesz zapłata za fakturę X to skrót myślowy bo chyba nikt by za
    kawałek
    > papieru nie płacił więcej niż 10gr.

    Słusznie. Zatem zawieram umowę sprzedaży i powiedzmy jej dokumentacją dla
    celów podatkowych jest faktura.
    Pytanie zatem, czy mogę sprzedać rzecz, której nie jestem właścicielem?

    > Przykładowo, jeśli nie dostaniesz faktury 'za telefon' to znaczy że
    moĹźesz

    > nie płacić?

    To nie ma nic do rzeczy, poza tym jak domniemywam mówisz o fakturze za
    abonament. Umowa jest zawarta o świadczenie okresowe i rozliczana fakturami.
    Świadczenie wykonane - muszę zapłacić - faktura jest tylko dla celów
    księgowych.
    W wątku IMHO nie nastepuje sprzedaż, więc nie ma podstaw do wystawienia
    jakiejkolwiek faktury.

    > Oczywistym jest że przedpłata następuję przed wystawieniem faktury,
    > nawet dla ministra jest to oczywiste bo w rozporządzeniu zawarł
    > odpowiednie instrukcje
    > jak takie coś się obsługuje :)

    Przedpłata jest na poczet wystawionej faktury jeśli się nie mylę, czyli
    faktury jeszcze nie ma. Sprzedaży również jeszcze nie.
    W wątku jest mowa o zapłacie za fakturę za rzecz, której wystawca faktury nie
    jest właścicielem.

    regards

    bobesh