  • Data: 2011-10-06 10:12:51
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu z odroczonym terminem płatnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 Oct 2011, wromek wrote:

    > ja mialem na mysli umowe warunkowa u notariusza,

    Acha.
    A ja sądziłem że zaprzeczenie dotyczy czego innego :)
    (no i z przezorności grzecznie spytałem, uff ;))
    Problemem jest nie tyle jakiś warunek (bo jak rozumiem
    sprzedającego nie urządza niesprzedanie), co możliwość
    "przesunięcia" w czasie momentu sprzedaży.
    Nie wiem po prawdzie po co, ale to inna sprawa :)
    (chodziło o istnienie takiej możliwości prawnej)

    > z tego co wiem to zadnych warunkow zawierac nie mozna

    Hm... z czego by to miało wynikać?
    Nie może być warunkowa umowa nabycia np. nieruchomości
    i inne takie w których wprost wykluczono warunek.
    Co do zasady w KC jest tylko ograniczenie "jeśli przepis
    nie wyklucza" czy jakoś tak (w opisie warunku), pozostałe
    można.
    Już umowa zobowiązująca może być "pod warunkiem",
    również notarialnie, bo czemu by nie?
    ANR np. twierdzi że tak sprzedaje:
    http://www.dobrebudowanie.pl/informacje-i-porady-bud
    owlane.php?a=pokaz&tekst=889
    "umowa notarialna warunkowa"

    > a ikselka sobie wali takie zonki, ze az sie noz
    > otwiera w kieszeni.

    No niektóre tezy wywołują zdumienie, nie powiem że nie ;)

    pzdr, Gotfryd